חופשה מתוקשרת

הקיץ החל ועוד מעט תצאו לחופשה ● להלן צרור עצות לעובדים שרוצים, או צריכים, לעבוד גם במהלך החופשה ● חופשה נעימה, ומתוקשרת

עונת הנסיעות קרובה, החופשה כבר מעבר לדלת. כמו בשנים האחרונות, גם השנה יקשה עלינו להיפרד מהעבודה השוטפת שלנו ולכן יהיו כמה גאדג'טים חביבים שילוו אותנו לנסיעה וישאירו אותנו מקושרים.

אם אתם יוצאים לחופשה – לבד או עם המשפחה – ואתם מתכוונים לעבוד, דעו שאתם לא לבד. סקר שערך מכון להשמת כוח אדם בארה"ב, בקרב 5,600 עובדי מקצועות חופשיים, העלה ש-24% מהם מודים, כי לא תהיה להם ברירה אלא לעבוד "קצת" בחופשה, בזמן שבני משפחותיהם ינוחו או ילכו לבריכה. 16% מהם הודו, כי הפסידו ימי חופשה צבורים, כיוון שלא הייתה להם אפשרות לנצל ימים אלה בגלל עומס בעבודה. 30% אמרו כי יעבדו ויבלו בחופשה בו זמנית.

ג'ודי קאר, יועצת ארגונית בחברה אמריקנית גדולה, אמרה כי לתופעה יש הסבר, חלקו מעולם הפסיכולוגיה: לאנשים בעלי תפקידים מלחיצים, כמו מנמ"רים, יש צורך בלתי נשלט להיות נדרשים ומבוקשים. דממה אלחוטית יכולה להוציא אותם מדעתם. מעבר לכך, מנמ"רים עובדים בחופשות, מפני שהעולם העסקי נע כיום במהירות, מסביב לשעון, מה שמוביל לדרישה של זמינות זהה של מערכות ה-IT – אין מצב להשבתה בגלל חופשה של אדם זה או אחר.

אלא שקאר לא עושה למנמ"רים הנחות: היא טוענת שארגון גדול, הכולל צוות IT ומנמ"רים בכירים, אשר לא מסוגל לתפקד אלא אם אותם בכירים נוכחים ועובדים – הרי שהוא פגום מבחינה ניהולית. לא זאת אף זו, טוענת קאר, משהו גם פגום בארגון ה-IT: "על הנהלת הארגון לדרוש מהעובדים לצאת לחופשה, בדיוק כפי שהיא דורשת מהם לעבוד בשאר הימים".

והרי לפניכם עוד זווית לבחינת תפקוד מערך ה-IT הארגוני: העדרו של המנמ"ר ושאר הבכירים באגף ה-IT יכול להיות תרגול מצויין עבורו, במסגרת ההיערכות וההתמודדות עם מצבים בלתי צפויים. מצב זה יחייב את כל הגורמים בארגון לעשות הכנות בהתאם, לייעל טוב יותר את המערכות שלהם ולהכינם למציאות שבה לפעמים המנמ"ר יוצא לחופשה.

ומה לקחת לחופשה?

והיה והחלטתם לצאת לחופשה, הנה כמה עצות מהמגזין CIO מה לקחת ומה לא במסגרת סל הגאדג'טים שבוודאי לא תוכלו להיפרד מהם.

העצה הראשונה מוכוונת לשמרנים שביניכם: השאירו את המחשב הנייד בבית. זירמו עם המגמה החדשה, והתחילו להשתמש בטלפון החכם או מחשב כף היד שברשותכם. האמינו לכל אלו שכבר עשו זאת לפניכם – יש בהם את כל מה שיש במחשב הנייד.

עצה נוספת ליוצאים לחופשה היא לא לשכוח בשום אופן לקחת שנאי ומערכת תקעים שמתאימה לשקעי החשמל בארץ היעד של החופשה. יש כמה חברות בעולם שחשבו על הנושא והן משווקות אריזות קומפקטיות שכוללות את כל הפריטים החשובים האלו, שתמיד תמיד מופיעים אצלנו בסוף הרשימה ולבסוף אנחנו שוכחים אותם.

ואפרופו חשמל. לעולם אל תסמכו על מקורות חשמל במקומות היעד שבהם אתם נוחתים. ודאו שהסוללה במכשירים הניידים שאתם לוקחים מספיקה לזמן רב, במיוחד אם זה בטלפון החכם, שיהיה אתכם מחוץ למלון במשך שעות רבות בעת שאתם מטיילים.

גם סוללות המצלחמה עלולות להוות בעיה, כי פעמים רבות שוכחים לקחת סוללות רזרביות. לכן, עד שנגיע למקום שבו אפשר לקנות סוללות חדשות, אפשר פשוט להצטייד במטען סוללות נייד, ששומר על הסוללה הרזרבית טעונה למשך זמן רב. פשוט אבל חכם.

ואם אתם ממש לא יכולים בלי מיילים ובלי יישומים שמשמשים אתכם בעבודה, ואתם חייבים לגלוש כדי להיות בעניינים, שימו לב: מחירי הגלישה בכל העולם, לא רק בישראל – אינם זולים. בתי המלון גובים מחירים נאים, אשר נעים בין 11 לעשרים דולרים למגה-בייט אחד של גלישה. המגזין ממליץ שלא להתפתות ולקחת חבילות גלישה המוצעות למשך יממה: לכאורה זה נראה מפתה, כי שעת גלישה זולה יותר יחסית, אבל אם אתם נמצאים במלון רק כמה שעות, חבל על הכסף. בדרך כלל, למי שאינו עובד באמת בחופשה, מספיקות שעה או שעתיים גלישה בחדר. מחוץ לחדר ניתן לנצל את אזורי הוויירלס שקיימים כיום בהרבה מאוד מקומות בעולם.

עוד ממליץ המגזין לנצל את השירותים של חברות אינטרנט וספקיות שירות, המאפשרות לכם לדבר דרך המחשב עם בני המשפחות בסקייפ ובצ'אטים למיניהם. כמובן שתמיד אפשר לקחת חבילות גלישה מהספק שלכם בארץ, אם כי יש דילים לא רעים גם בארה"ב או באירופה. סלקום, פלאפון ופרטנר כבר מזמן הפסיקו להיות אטרקטיביות. והעיקר –  שתהיה לכם חופשה נעימה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים