החיבור בין אנשים ומידע אנליטי
העולם הנייד הולך ומתגבש לנגד עינינו ● ברור לכולם שהעתיד הזה בפתח: מצד אחד הם לא רוצים להיות הראשונים שנכנסים אליו, אבל מצד שני - בוודאי שלא האחרונים
השילוב בין BI, רשתות חברתיות ו-CRM, הופך להיות אחד התחומים החמים ביותר כיום. הטרנד החדש, שנקרא CDM – ראשי התיבות של Collaboration Decision Making, הוא זה שאמור לבצע את החיבור האופטימלי בין האנשים לבין האנליטי. החיבור הזה נחוץ כמו אוויר לנשימה לתהליכי קבלת החלטות בארגונים, שהולכים ונעשים יותר ויותר קריטיים ומתבצעים בפרקי זמן קצרים יותר ועל סמך מידע רחב ואמין.
עדות לכך שהתחום הזה הולך מתחמם, מספק דו"ח של חברת המחקר גרטנר (Gartner), בו נסקרות החברות הגדולות שמספקות את פלטפורמת ה-CDM. המוטו העיקרי העולה מהדו"ח, הוא יישום פתרון שמאפשר למקבלי החלטות לפעול במהירות. באופן טבעי, החברות שמשחקות שבשוק הזה הן אלה שעוסקות בתחום ה-BI ומוסיפות כעת את אלמנט ה-Social למוצרים הקיימים שלהם. כך, יש לנו את יבמ (IBM) עם מוצרי קוגנוס (Cognos), מיקרוסופט (Microsoft) עם SharePoint, פנורמה (Panorama) הישראלית וסאפ (SAP) עם מוצר הסטרימוורק, שנחשף לראשונה במדריד לפני כשבועיים.
לגבי סאפ, מעירים אנשי גרטנר, שנכון לעכשיו היא החברה היחידה שמספקת פלטפורמת CDM מלאה, אותה מכנה חברת המחקר "Mega Vendor". לכולם ברור, כי זה רק עניין של זמן עד שחברות אחרות, גדולות ומרכזיות לא פחות מסאפ, יסגרו את הפער. נכון להיום לכל אחת מהן יש רכיב מנצח אחר בפלטפורמה הזו, שכוללת מערכת קבלת החלטות, מערכת BI חזקה ואלמנטים של רשת חברתית.
נושאים אלו ורבים אחרים יעמדו במרכז ועידת BI Boom שתערוך קבוצת אנשים ומחשבים בהובלת פלורה לוין – מנכ"לית משותפת ב-B-Pro. בין המרצים בכנס יהיו נציגי משתמשים כגון רן גוראון – מישנה למנכ"ל בזק וסמנכ"ל השיווק של החברה, טל שלסקי – מנהל האגף למידע ניהולי בבנק הפועלים, נתן הרשקוביץ – מנמ"ר הרשות לניירות ערך ועוד. בנוסף, יופיעו נציגי החברות שפרשו את חסותן על הוועידה, המהוות את השחקניות המובילות בתחום, כמו מלם-תים, NessPRO, אורקל (Oracle), יעל תוכנה ומערכות, ליבי טכנולוגיות, קליק-ויו (Qlikview) ואחרות.
"בעשורים הראשונים להתפתחות תחום ה-BI הארגוני, השיח בנושא היה בעיקרו טכנולוגי והתמקד – מתוך עיני אנשי הטכנולוגיה – בנחיצותן ויכולותיהן של המערכות בארגון", אומרת לוין לקראת הכנס. לדעתה, ככול שהעולם הופך להיות יותר "עצבני" ודורש פתרונות מלאים במהירות רבה, כך גם הפתרונות צריכים להיות כאלו. "יחד עם זאת – ואין לשכוח שהטכנולוגיה לכשעצמה אינה מספיקה – קיים גם האתגר הארגוני, קרי הפיכת הפתרון לנוח ו-'קל לעיכול', בדיוק כמו חשמל או מיזוג אוויר".
ועידת ה-BI, כמו ועידת ה-CRM, משתלבת במכלול הכנסים והוועידות שעורכת קבוצת אנשים ומחשבים, שיעסקו גם בשנה הבאה בפתרונות לעולם הנייד, ההולך ומתגבש לנגד עינינו. המדובר בעולם שבו העובדים והמנהלים נדרשים לקבל החלטות תוך כדי חשיפה לכל מערכות המיחשוב בארגון, ולקבל את המידע ישירות למכשיר הנייד שלהם. אין זה דבר מובן מאליו – הוא דורש עדיין הרבה מאוד השקעה טכנולוגית, לצד שינוי תפיסתי וארגוני. ברור לכולם שהעתיד הזה בפתח. מצד אחד הם לא רוצים להיות הראשונים שנכנסים אליו, אבל מצד שני – בוודאי שלא האחרונים.
תגובות
(0)