מגמות 2012: מאיומי אבטחה ועד חלונות פון

המגזין CIO ריכז את שלל הכתבות וההערכות שעוסקות בצפי לשנה הבאה עלינו טובה, והתמקד בכמה דברים מעניינים: אבטחה, שירותים מבוססי מיקום ותשלומים באמצעות הטלפון הסלולרי ● נערכים לשנת המובייל

לאיש אין ספק שב-2012 יהיה תחום המובייל במוקד של מרבית השוק – הספקים, המנמ"רים ובוודאי המשתמשים. הרשת מלאה במאמרי דעה והערכות כיצד תחום המובייל יושפע מגורמים שונים שמאפיינים את העולם הטכנולוגי. המגזין CIO ריכז את הכתבות וההערכות הללו, והתמקד בכמה דברים מעניינים: אבטחה, שירותים מבוססי מיקום ותשלומים באמצעות הטלפון הסלולרי.

ה-IEEE (ארגון המהנדסים העולמי) מתריע על סכנה של מכת נוזקות חמורה לטלפונים חכמים, שמקורה באלפי יישומים חופשיים. מכון התקנים האמריקני אף הרחיק לכת ונקב במספר לא יאומן של 2,000 אפליקציות שטומנות בחובן סכנה לפריצה ונזק חמור. אבל גם אם נתעלם מהמספר והוויכוח שהתפתח ברשת סביבו, מדובר בהחלט במשהו שחייב להדליק אצלנו נורה אדומה.

תחום אחר שיפרח בעולם המובייל הוא ה-LBS (ר"ת Location Based Services), או בעברית: שירותים מבוססי מיקום. השירותים האלו הופכים להיות חלק מחבילות שיווק ופרסום במגזר הקמעונאי ואפילו בזה הציבורי. ההערכה היא שככול שמספר השירותים מבוססי מיקום יגדל בשנים הבאות, כך הצרכנים ייחשפו יותר ויותר לתועלות שלהם. בארצות הברית התופעה הזו כבר די מקובלת. בישראל, באיחור טבעי, היא מתחילה להיכנס. לאט אבל בטוח. לחידוש זה אגב יש איום בפני עצמו, שכרגע אין לו מענה: אין כיום שום דרך לרגולטורים לוודא מה עולה בגורל המידע היקר מפז שהחברות אוספות עלינו, על הרגלי הצריכה שלנו והמיקום שלנו בכל רגע.

מגמה נוספת בתחום הקמעונאי היא ה-NFC (ר"ת Near Field Communication), המתמקדת בתשלומים באמצעות הטלפון הסלולרי. אנדרי מיקסל, מנהל מוצרי mCOMMERCE בסייבייס (Sybase), אמר לא מכבר כי 2012 תהיה השנה של NFC, בין היתר בעקבות גל הקופונים השוטף את ארה"ב. ה-NFC אמור לשחרר את אחד החסמים הגדולים לביצוע פעולות מסחר ושיווק באמצעות האינטרנט, והוא מהווה מעין "רשת ביטחון" – הן למוכר והן לקונה. מערכת ההפעלה אנדרואיד (Android) היא החלוצה שתומכת בשיטת תשלום זה והיא צפויה לתפוס נתח שוק גדול בעולם המסחר האלקטרוני מבוסס מובייל.

ולבסוף שאלת המיליון דולר: איזו מערכת הפעלה תהיה הדומיננטית? בכנס הלקוחות של סאפ (SAP) וסייבייס שנערך לא מכבר במדריד, אמרו נציגי סייבייס שלדעתם מערכת ההפעלה חלונות פון (Windows Phone) תקום לתחייה במחצית השנייה של 2012, בעזרת נוקיה (Nokia) ומיקרוסופט (Microsoft). להתפתחות שכזו תהיינה השלכה מרחיקת לכת.

התחזיות האלו, המלמדות ששוק המובייל יהיה חם, הן סיבה טובה נוספת להצטרף לתחרות MOBI 2012 של אנשים ומחשבים. ברבעון הראשון של השנה נכריז על הזוכים בתחרות, שמטרתה לאתר את האפליקציות העסקיות והארגוניות המקוריות והמוצלחות ביותר שנעשו לטלפונים חכמים.

חג אורים שמח.

נפתחה ההרשמה לוועידת Mobility2012, הוועידה השנתית אודות פיתוח אפליקציות מובייל

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים