סין נגד גוגל, גוגל נגד סין

תקציר המאורעות: סין פרצה לחשבונות של משתמשי גוגל ● בגוגל לא אהבו את זה ולבשו את חליפת האיומים ● הקרב בעיצומו

בצל אסון הטבע בהאיטי, נראה שהסלולר הצליח השבוע לעשות משהו טוב לטובת חסרי הבית והפצועים באי המוכה: קרוב ל-25 מיליון דולרים נתרמו בארה"ב לבדה באמצעות הודעות SMS בטלפון הסלולרי (מדי שניה נשלחו לטובת המבצע כ-10,000 הודעות). העיתונות הכלכלית הגדירה התרמה זו כתגובה הגדולה ביותר בסלולר לאסון טבע. ספקיות התקשורת האמריקניות ורייזון (Verizon), ספרינט (Sprint), טי-מובייל (T-Mobile) ו-AT&T הודיעו שלא "יגזרו קופון" כלשהו ממשלוח ההודעות האלה, וכי התרומות יגיעו ליעדן במלואן.

בזה שה-iPhone וחנות היישומים של אפל (Apple) שיגעו את העולם אין שום חדש, אולם בתחזיות מספריות שפרסמה השבוע גרטנר (Gartner) – דווקא יש. כך, ב-2010 יסתכמו הוצאות הצרכנים מרחבי העולם בחנויות היישומים הסלולריים בכ-6.2 מיליארד דולרים – גידול צפוי של כ-47.6% לעומת 4.2 מיליארד ב-2009. עוד ציינה חברת המחקר, כי עד סוף 2013 עתידות הכנסותיהן של חנויות היישומים הסלולריים להגיע ל-29.5 מיליארד דולרים – נתון הכולל את התשלום תמורת היישומים עצמם ואת ההכנסות מפרסום ביישומים, שיעמדו על 25% מסך ההכנסות מהיישומים. לשם השוואה קטנה – רמת ההכנסות של חנויות היישומים הסלולריים ב-2013 תהיה בערך כמו רמת ההכנסות הרבעונית של יבמ (IBM).

הריב המתוקשר בין גוגל (Google) לסין תפס השבוע כותרות גדולות בעיתונות העולמית. זה התחיל מפריצה לשרתי גוגל בסין ובחדירה לחשבונות דואר של לוחמי זכויות אדם. גוגל טענה שהפריצה בוצעה על ידי האקרים סיניים, ולא לקחה את זה בהומור: היא מאיימת להפסיק לצנזר את תוצאות החיפוש באתר הסיני שלה, ובכלל – להוציא את עסקיה מהמדינה. ההסלמה האחרונה במאבק הזה הייתה דחיית השקה של שני מכשירי אנדרואיד (Android) בסין – האחד של מוטורולה (Motorola) והשני של סמסונג (Samsung). סוני-אריקסון (Sony Ericsson) מיד הודיעה שאין לה שום כוונה לשנות את תוכניות ההשקה של מכשיר האנדרואיד שלה X10 בסין באביב הקרוב, ומוטורולה סירבה להתייחס בתגובתה לדחייה, אבל לדברי אנליסטים זה עלול להיות מבחינתה כאב ראש רציני. לדבריהם, מוטורולה עשויה להיות הניזוקה העיקרית מן הפגיעה במכירות של טלפוני אנדרואיד בסין, שכן שני צירי ההתאוששות שלה בתחום מכשירי הסלולר היו אנדרואיד וסין. רק באחרונה הודיעה מוטורולה שהיא תשיק השנה חמישה או שישה דגמים חדשים של טלפונים חכמים בסין.

ובישראל, מלבד ההתכתשויות בין ח"כ שלי יחימוביץ' לאילן בן דב בנוגע לדיווידנדים המיוחדים בגובה 1.4 מיליארד שקלים שמשך בן דב מפרטנר כדי לממן את רכישת החברה, דווקא התבשרנו על צעד לקראת מפעיל MVNO: שר התקשורת, משה כחלון, חתם על צו המאפשר לקבל רישיון ספק סלולרי וירטואלי. לדבריו, "אני צופה שעם כניסתם של מפעילים וירטואליים, תתחזק התחרות בענף הסלולר, ובתגובה – החברות הסלולריות יצטרכו להיאבק על כיסו של הצרכן, לחזר אחריו ולהציע לו תוכניות משופרות. אני מעדיף שמקבלי הרישיון יגיעו להסכם ומחיר מוסכם עם החברות הסלולריות הקיימות, ושלא יהיה צורך בהתערבותי. יחד עם זאת, בהעדר הסכמה – אממש את סמכותי ואקבע את התנאים לצורך מתן השירות לציבור בהקדם".

אז עד שמישהו יחליט שהוא רוצה להיות מפעיל וירטואלי… ועד שאותו מפעיל לא יגיע להסכם ומחיר מוסכם עם מפעילות הסלולר בעלות התשתיות… ועד שהשר יחליט לממש את סמכותו ולקבוע את התנאים והמחירים… אם בכלל זה יהיה אותו שר… עוד חזון רב למועד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים