עולם הניהול מנקודת מבטו של הסקיפר

כמנהל של מאות עובדים וכסקיפר חובב, אני מוצא את עצמי לא פעם עושה שימוש בידע שלי בהשטת יאכטה כשאני מתלבט בסוגיות ניהוליות ובפתרון בעיות ודילמות בעבודת היומיום שלי

השייט ביאכטה בלב ים הינו ספורט מאתגר. היכולת לנווט בים סוער לטפל בתקלות בסירה תוך כדי תנועה על הגלים מהווים אתגר וגורמים לסיפוק רב כאשר מגיעים ליעד בהצלחה. כמנהל של מאות עובדים וכסקיפר חובב אני מוצא את עצמי לא פעם עושה שימוש בידע שלי בהשטת יאכטה כשאני מתלבט בסוגיות ניהוליות ובפתרון בעיות ודילמות בעבודת היומיום שלי. אין ספק כי בחלק משיטות הניהול שלי יישמתי הבנות שנלקחו מנסיוני כסקיפר:

עבודת צוות
הסקיפר הוא רב החובל המשיט את הסירה ואחראי גם על הצוות שלה. רב החובל אחראי באופן ישיר על הנעשה בכלי השיט, מחובתו לבדוק את ידע הצוות שמצטרף אליו ואת תפקודו. בנוסף, הוא אחראי גם על ניהול תקציב הספינה. גם מנהל, כרב חובל, הוא זה שבאחריותו להנהיג את הצוות ולהשיט את הארגון ל"חוף מבטחים". אולם, כמו בים, גם בארגון, עבודת צוות הינה המפתח להצלחה. הסקיפר אמנם מתפעל את הצוות שלו אולם הוא גם נעזר בו רבות ויחד הם משיגים את היעד – להגיע אל המטרה.

שייט מפרשים
ניהול עובדים הכפופים לי ישירות, דומה מאד לאופן בו יש לנהוג עם המפרשים בסירה. כאשר משיטים סירה, ככל שהמפרש מתמלא ברוח יש צורך לפתוח אותו ולתת לסירה לשוט קדימה, וכאשר הסירה מאיטה יש למתוח חזרה את המפרשים. באותו האופן בדיוק, בתפקידי כמנהל, אני מעניק עצמאות למנהלים מדרגי הבייניים ונותן להם לרוץ ולהתקדם לבד. ככל שהתוצאות טובות יותר ה"חבל" שאשחרר יהיה ארוך יותר. מצד שני, כאשר מתעוררות בעיות "אקצר את החבל" ואפקח על הנעשה מקרוב. כאשר הפעילות, המתבצעת באחריותו של אותו המנהל, מתנהלת היטב, אשמור, בדומה לשיוט, על כיוון ה"מפרש" ולא אתערב בהובלה.

ניווט
בים הפתוח, בעיקר בשייט בין מדינות, נהוג לסמן על מפה כל חצי שעה בערך את מיקומה המשוער של היאכטה ולבצע תיקוני ניווט לכיוון היעד. בדומה, גם בעולם עסקי משתנה אנו נאלצים לבצע "תיקוני ניווט" מדי חודש על מנת לבדוק, האם התוצאות מספקות, מה צריך לשנות בכדי להגיע ליעדים העסקיים וכו'. בנוסף, גם האתגרים בשוק הטכנולוגיה מאלצים אותנו לבצע לעיתים תכופים "חישוב מסלול מחדש".

סערות
בים, כאשר מזהים שמתקרבת סערה אנו מתכוננים מראש, קושרים חפצים שעלולים להטלטל בסירה, משאירים רק את מי שנחוץ על הסיפון ומקווים לעבור את הסערה בשלום. גם בחיים העסקיים לקראת משבר אנו נאלצים לצמצם הוצאות, לא להכנס להרפתקאות ולשרוד את המשבר עם מינימום נזקים.

ההנאה שבשייט
אני אוהב את הים: לשוט על הגלים, לנשום רוח של ים, להרגע, לשתות בירה בנחת ולהנות מהנוף זה. בדומה, גם חדוות הניהול והיכולת שלך כמנהל לרוות נחת מהפעילות ומהעובדים שלך, גם בהם יש הנאה וכיף. ולסיום, אין ספק כי אם נשכיל, כמנהלים, לנהוג בחוכמה בצוות המסייע לנו, להעריך אותו, לתדרך אותו ולשתף איתו פעולה נוכל יחד להשיט את ה"ספינה לחוף מבטחים". בסופו של יום, כאשר העסק מתנהל כשורה, המנהל יכול לקחת חופשה ולהפליג…

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים