נשים ומחשבים: שרון עצמון, לושה

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: שרון עצמון, מנהלת מוצר ב-לושה

שרון עצמון, מנהלת מוצר ב-לושה.

שם ותפקיד: שרון עצמון, מנהלת מוצר בחברת לושה (Lusha).

החברה פיתחה פלטפורמה מבוססת ענן, המאפשרת לאנשי שיווק ומכירות בכל העולם לקבל מידע עסקי מדויק ותובנות עסקיות על לקוחות היעד שלהם.

ותק בתפקיד: חצי שנה מנהלת מוצר בלושה. בעלת ניסיון של 13 שנים בתפקידי ניהול מוצר בחברות היי-טק שונות.

השכלה/שירות צבאי: בוגרת תואר ראשון בהנדסת תעשייה וניהול באוניברסיטת תל אביב. בשירותי הצבאי הייתי סמלת מבצעים באגף המטה הכללי.

משפחה: נשואה לדורון, עו״ד עצמאי + 3 ילדים: עידו בן 12, עומר בן 10 ויעל בת 5.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

כתלמידה תמיד הייתי חזקה במקצועות הריאליים, וכסטודנטית חיפשתי ללמוד תואר שיפתח עבורי הרבה אפשרויות תעסוקה כשאסיים את הלימודים, מכיוון שטרם ידעתי באותה התקופה איזה תפקיד בדיוק ארצה לעשות. לכן בחרתי ללמוד לתואר הנדסת תעשייה וניהול, שעמד בקריטריונים שחיפשתי – תואר פרקטי, עם לימודים מגוונים, שפותח מגוון אפשרויות תעסוקה בסיומו.

בשנה האחרונה ללימודים התחלתי לעבוד כסטודנטית בהטמעה של מערכות מידע בחברת ייעוץ, ובסיום התואר עברתי לתפקיד של מנתחת מערכות בחברת ריטליקס. לאחר כמה שנים בתפקיד החלטתי לעבור לתחום ניהול מוצר, עברתי לחברת 888 והתקבלתי לתפקיד ניהול המוצר הראשון שלי.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

אני לא חושבת שיש אפליה מכוונת כלפי נשים. אין ספק שבתעשיית ההיי-טק יש הרבה יותר גברים מנשים ובטח ככל שעולים בדרגות הניהול והמשרות הבכירות. ספציפית בניהול מוצר, בחברות שבהן עבדתי בדרך כלל היה רוב נשי גם בעמדות הניהול הבכירות. אבל לצערי מצב זה לא מייצג את כלל התפקידים בהיי-טק.

קיימות הרבה יוזמות לעודד נשים להשתלב בתעשיית ההיי-טק, וניכר שהפער הזה הולך ומצטמצם. בנוסף, ישנן  יותר ויותר נשים בעמדות בכירות. לדעתי, חברות מקבלות ערך רב ומשמעותי כאשר הן משלבות נשים במגוון תפקידים ועמדות, יוצרות איזון בין נשים וגברים, ונראה שיותר ויותר חברות מבינות את זה.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

אני רגילה לעבוד בפורומים עם רוב גברי, אבל באופן אישי מעולם לא הרגשתי אפליה כלפיי בהייטק, תמיד נמדדתי אך ורק לפי היכולות והביצועים שלי. יצאתי שלוש פעמים לחופשות לידה ותמיד חיכתה לי המשרה שלי כשחזרתי. אני עובדת בתעשיית ההיי-טק הישראלית למעלה מ-12 שנים, בשילוב ואיזון מלא עם הבית והילדים, ותמיד עם תחושה מפרגנת ומאפשרת מצד החברה וההנהלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים