נשים ומחשבים: יפעת טאו, סייף סקול

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: יפעת טאו, משנה למנכ"ל ומנהלת מחלקת תוכן בסטארט-אפ סייף סקול

יפעת טאו, משנה למנכ"ל ומנהלת מחלקת תוכן בסטארט-אפ סייף סקול.

שם ותפקיד: יפעת טאו, משנה למנכ"ל ומנהלת מחלקת תוכן בסטארט-אפ סייף סקול (Safe School).

ותק בתפקיד: שלוש שנים.

תפקידים קודמים: עורכת משנה וכתבת מגזין ב"שישי עם אילה חסון", חדשות 13.

השכלה ושירות צבאי: תואר ראשון בתקשורת ומדעי המדינה מאוניברסיטת תל אביב; תעודת עיתונאות מכותרת; סרן במילואים, שלישת טייסת מסוקי קרב, וראש לשכת מפקד בסיס בחיל האוויר.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? הגעתי לתחום במקרה. עזבתי את תחום החדשות לפני קצת יותר משלוש שנים ונסעתי לחו"ל לשלושה חודשים, כדי לנקות את הראש ולחשב מסלול מחדש. כשחזרתי, דורון הרמן, מייסד ומנכ"ל סייף סקול, הציע לי להצטרף לחברה. נדלקתי מייד על הרעיון, שמשלב עשייה ערכית בתחום החינוך עם עשייה מקצועית בתחום התוכן, שבו עסקתי בעשור האחרון.
אנחנו מנגישים למורים כלים רגשיים-חברתיים, עם תוכן איכותי ומערכי שיעור מעולים, וחוסכים להם זמן הכנה רב, מה שהופך כל שיעור למשמעותי יותר. החברה היום פועלת ביותר מ-1,000 בתי ספר בישראל ופועלת על מנת להתרחב למגזרים נוספים. 

גדלתי בבית עם שני הורים מורים ואחות גדולה שהמשיכה את אותה הדרך, כך שהצטרפות למיזם שמשלב טכנולוגיה וחינוך הייתה טבעית עבורי. אני מרגישה שבעזרת הפלטפורמה שלנו אנחנו יכולים להשפיע על הצוותים החינוכיים בישראל ולהנגיש במהרה תוכן איכותי לכל תלמיד.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשיית ההיי-טק? כמו בכל תחום, גם בהיי-טק יש פערים בין נשים לגברים בשכר ובעמדות מפתח. הפערים נובעים לעיתים מכך שנשים יוצאות לחופשות לידה בעשור משמעותי בקריירה, ומתקשות להתקדם בסולם התפקידים, ולפעמים גם בגלל העדפות אישיות, כמו רצון להיות יותר עם הילדים בבית. אני מאמינה שאמהות ונשים בכלל יכולות להשיג הרבה יותר בפחות זמן. היום יש הרבה הזדמנויות לנשים להשתלב בהי-יטק בתפקידים משמעותיים, מבלי לוותר על חיי המשפחה. וכך לשמחתי, ישנה מגמה חיובית עם יותר ויותר נשים שמשתלבות בתפקידי ניהול.

ב-סייף סקול מרבית העובדים הן נשים (מעל 80%). בתחום ה-אדטק (ED-Tech), המימד האנושי מאוד חשוב, ואני מרגישה שיש לנו, הנשים, יתרון יחסי גם בעולמות האלה.

אני גאה להיות חלק ממיזם ערכי, שעוסק בהשפעה על דור העתיד, ומאפשר באותה נשימה לכל עובד להביא את עצמו לידי ביטוי בלי קשר למגדר. 

האם נתקלת באפליה בענף, נגדך אישית, על רקע היותך אישה?  אישית לא נתקלתי באפליה בגלל היותי אישה. לשמחתי, בכל מקום שבו עבדתי קיבלתי יחס אוהד מאוד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים