נשים ומחשבים: ולריה קוגן, פרמטה

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: ולריה קוגן, המייסדת והמנכ"לית של חברת האגרוטק פרמטה

ולריה קוגן, המייסדת והמנכ"לית של פרמטה.

שם ותפקיד: ולריה קוגן, המייסדת והמנכ"לית של חברת האגרוטק פרמטה, שמתמחה באיתור מזיקים ומחלות בצמחים באמצעות ראייה ממוחשבת.

תפקידים קודמים: "אני מייסדת שותפה של סמרטומיקה, שפיתחה פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית לטיפולים מותאמים אישית עבור חולי סרטן. לפני כן עבדתי כחוקרת ומנהלת פרויקטים בסטארט-אפ הביו-טק גרו".

השכלה: בעלת דוקטורט בביואינפורמטיקה מאוניברסיטת אריאל, ותארים ראשון ושני ממכון הפיזיקה והטכנולוגיה של מוסקבה.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?
"תמיד הרגשתי משיכה עזה למדע ולטכנולוגיה. רציתי להבין כיצד הדברים עובדים ולמצוא דרכים לשפר את העולם. בחרתי להתמקד בתחום החקלאות, כי ראיתי פוטנציאל עצום לשיפור היעילות והקיימות של תהליכי הגידול. אני מאמינה שהטכנולוגיה יכולה לשחק תפקיד משמעותי בהבטחת ביטחון תזונתי לעולם".

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?
"לצערי, עדיין קיימות אפליה והטיות מגדריות בתעשיית הטכנולוגיה. נשים עדיין נתקלות במכשולים רבים יותר מגברים, אבל אני אופטימית לגבי העתיד – יש מספר גדל של נשים שתומכות זו בזו, וזה בהחלט מקדם את השינוי. אנחנו, כחברה, צריכים לעודד נשים להיכנס לתחום, לספק להן מודל לחיקוי ולהבטיח סביבת עבודה שוויונית. כחלק מעבודתי בפרמטה, אני מקדישה מאמצים רבים לקדם נשים".

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?
"כן. היו מקרים שבהם הרגשתי שאני נשפטת מאחר שאני אישה צעירה בתעשייה שהיא בעיקר גברית. אבל אני מאמינה בעבודה שלי ובמוצרים שאני מפתחת. בסופו של דבר, עבודתי מדברת בעד עצמה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים