איראן: נחסמה האפשרות להשתמש ברשתות VPN כדי לעקוף את הצנזורה

ראש הוועדה לטכנולוגיות מידע ותקשורת בפרלמנט האיראני אישר את הדיווחים, ומסר כי "מעתה ניתן להשתמש רק ברשתות VPN שנרשמו כחוק" ● המהלך מגיע לאחר שבחודשים האחרונים מהדקות הרשויות באיראן את הפיקוח על האינטרנט במדינה, ככל הנראה מתוך כוונה להקשות על ארגון מהומות על רקע הבחירות הקרובות שייערכו ביוני

איראן נגד ישראל: גם באמצעות הטלגרם.

הרשויות באיראן חסמו את האפשרות להשתמש ברשתות VPN כדי לעקוף את הסינון של אתרי האינטרנט במדינה – כך על פי דיווח שהופיע אתמול (א') בעיתונות האיראנית.

הרשויות באיראן חוסמות את הגישה לאתרי אינטרנט רבים, בטענה שהם פוגעניים או לא חוקיים. כדי לעקוף את החסימה נעזרו איראנים רבים בתוכנות VPN (רשת פרטית וירטואלית), שמספקות גישה מוצפנת וישירה לרשתות במדינות אחרות, ומאפשרות למחשב לפעול כאילו הוא נמצא במדינה אחרת.

עתה, כאמור, חסמו הרשויות באיראן את הגישה אליהן בטענה שהן אינן חוקיות, מהלך שאישר גם חבר בית המחוקקים האיראני לסוכנות הידיעות מאהר. "בימים האחרונים נחסמה הגישה לרשתות VPN לא חוקיות", אמר רמזנלי סובהני-פארד, ראש הוועדה לטכנולוגיות מידע ותקשורת של הפרלמנט האיראני. "כעת ניתן להשתמש רק ברשתות VPN שנרשמו כחוק". יצוין, כי משתמשי אינטרנט באיראן איששו גם הם את הדיווח.

בחודש יוני הקרוב אמורות להיערך הבחירות לנשיאות איראן, לראשונה מאז שנת 2009. אז התוצאות השנויות המחלוקת גרמו למהומות קשות, והמחאה באה לידי ביטוי גם ברשתות חברתיות דוגמת פייסבוק (Facebook). בחודשים האחרונים מהדקות הרשויות באיראן את הפיקוח על האינטרנט במדינה, ככל הנראה מתוך כוונה להקשות על ארגון מהומות על רקע הבחירות הנוכחיות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים