ארגון עיתונאים ללא גבולות חשף חברות שעורכות עסקים עם משטרים רודניים וכינה אותן "אויבות האינטרנט"

Gamma Group הבריטית, Trovicor הגרמנית, HackingTeam האיטלקית, Amesys הצרפתית ו-Blue Coat האמריקנית, בחרו על פי הארגון "להיות שכירי חרב דיגיטליים", ולמכור את טכנולוגיות המעקב והצנזורה שלהן למשטרים רודניים ● בראש רשימת הממשלות שמצנזרות את הרשת ועוקבות באופן הנרחב ביותר אחר אזרחיהן: סוריה, סין, איראן, בחריין ו-וייטנאם

המתקפות גואות. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

ארגון עיתונאים ללא גבולות פרסם שמות של חמש חברות טכנולוגיה ואבטחת מידע המוכרות את מוצריהן למשטרים רודניים לטובת ריגול ומעקב אחר אזרחים: Gamma Group הבריטית, Trovicor הגרמנית, HackingTeam האיטלקית, Amesys הצרפתית ו-Blue Coat האמריקנית.

על פי הארגון, "יותר ויותר משטרים רוכשים מכשירי מעקב המיוצרים על ידי מספר קטן של ספקים, כדי לשלוט במתנגדי המשטר, לרגל אחר עיתונאים, ולפגוע בזכויות אדם", נכתב בדו"ח שפורסם אתמול (ד'). את חמש החברות מכנה הארגון "אויבים עסקיים של האינטרנט", בשל העובדה שבחרו להיות "שכירי חרב דיגיטליים", ולמכור את טכנולוגיות המעקב והצנזורה שלהן למשטרים רודניים.

בראש רשימת הממשלות שמצנזרות את הרשת ועוקבות באופן הנרחב ביותר אחר אזרחיהן: סוריה, סין, איראן, בחריין ו-וייטנאם. השנה הוסרו מהרשימה כמה מדינות שהופיעו בה בשנה שעברה, כמו בורמה, קובה, צפון קוריאה ואוזבקיסטן.

Amesys, יחידה בחברה הטכנולוגית Bull SA, מתגאה בכך שהיא יכולה לסייע לממשלות במעבר מהאזנות לאדם אחד ל-"ניטור מלא של תעבורת מדינה שלמה", כולל תרגום אוטומטי ומיפוי של רשתות חברתיות. המשטרה החשאית של שליט לוב המנוח, מועמר קד'אפי, השתמשה בטכנולוגית Amesys לפקח על תעבורת האינטרנט במדינה.

HackingTeam מתהדרת ביכולתה לפרוץ הצפנות ולאפשר לרשויות אכיפת החוק לעקוב אחר קבצים מוצפנים, הודעות דואר אלקטרוני, תעבורת סקייפ (Skype) או תקשורת צ'אט.

Gamma מוכרת ציוד ליירוט תעבורה תקשורתית לרשויות אכיפת החוק וממשלות, ואף פיתחה את היכולת להדביק מחשבים אישיים וטלפונים ניידים בסוסים טרויאניים. במהלך חיפוש במשרדי סוכנות המודיעין המצרית בשנת 2011, פעילי זכויות אדם מצאו הצעת חוזה עם החברה, אך זו טענה כי העסקה לא בוצעה.

מרכזי הניטור של Trovicor מסוגלים ליירט כל תקשורת – שיחות טלפון, מסרונים, שיחות VoIP ותעבורת אינטרנט. היא מכרה את הציוד שלה , כך על פי הארגון, לבחריין – פעולה שהובילה למאסר ולעינויים של פעילים ועיתונאים.

Blue Coat מציעה טכנולוגיית Deep Packet המספקת פיקוח ויכולת צנזור של תעבורת אינטרנט. הימצאותם של 13 מכשירים של החברה בבורמה אושרה בשנת 2011. בשנת 2012, קבוצת ההאקרים Telecomix-Collective, שעזרה למפגינים ערבים במזרח התיכון ובעיקר במצרים, הצליחה להוכיח נוכחות של 15 שרתי Blue Coat Proxy SG9000 בסוריה.

מ-Blue Coat נמסר, כי מוצריה נמצאים בשימוש בבתי ספר ובספריות כדי לסווג תוכן באינטרנט. "אנו מכירים בכך, עם זאת, כי יש שחקנים רעים בעולם ושהמוצרים שלנו, כמו כל טכנולוגיה, יכולים להיות מנוצלים לרעה למטרות השליליות ביותר".

מ-HackingTeam נמסר בתגובה, כי "אנו מצרים על מסקנות ארגון עיתונאים ללא גבולות. אנחנו עובדים כדי להפוך את האינטרנט למקום בטוח יותר על ידי מתן כלים לארגוני משטרה ולגופים ממשלתיים אחרים, כדי למנוע פשעים או טרור. על פי תנאי החוזים שלנו עם לקוחות, יש לנו את הסמכות להשעות את התמיכה בתוכנה, אם השתמשו בה באופן לא חוקי".

שאר החברות בחרו שלא להגיב על הדברים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים