בשירות החוק: שוטרי ניו יורק יצוידו במכשירי אנדרואיד

במכשירים החדשים לא ניתן יהיה לבצע שיחות טלפון, אך יישום מיוחד יאפשר להם לבדוק מידע שעד עתה לא היה זמין בשטח – דוגמת היסטוריה פלילית של חשודים, רישומי כלי רכב במשרד התחבורה האמריקני ומסדי נתונים נוספים ● הפלטפורמה הטכנולוגית מפיחה תקווה בקרב אנשי החוק: "עד עכשיו חשודים היו יכולים לשקר לנו, כי לא יכולנו לאמת את המידע", אמר קצין המשטרה טום דונלדסון

שוטרים בניו יורק יצוידו בכ-400 מכשירי אנדרואיד (Android), שיעניקו להם גישה למסדי נתונים משטרתיים – כך על פי ידיעה שהופיעה בניו יורק טיימס (New York Times). במכשירים החדשים לא ניתן יהיה לבצע שיחות טלפון, אך יישום מיוחד יאפשר להם לבדוק מידע שעד עתה לא היה זמין בשטח.

כך, למשל, אם שוטר יעצור אדם חשוד, הוא יוכל לבדוק בעזרת המכשיר רישומים פליליים קודמים של אותו אדם. "עד עכשיו היומנאי היה יכול לומר לנו בקשר אם קיים צו מעצר כנגד האדם – כן או לא, אך לא היינו יכולים לדעת אם הוא מבוקש בגין רצח או בגלל שלא שילם דו"ח חנייה", הסביר קצין המשטרה טום דונלדסון.

היישום החדש יעניק לשוטרי הסיור בניו יורק גישה אלחוטית להיסטוריה הפלילית של חשודים, לרישומים של כלי רכב במשרד התחבורה האמריקני, ולמסדי נתונים נוספים הנחוצים להם לצורכי עבודתם בשטח. באחד המקרים, סיפר דונלדסון, כבר הצליח שוטר לאחזר בשטח מסמך שבו צוין כי חשוד מסוים נוהג להסתיר קוקאין בגרב השמאלי שלו.

זאת ועוד, הצלבה בין מסדי נתונים תאפשר לשוטרים גם לדעת אם אדם מסוים היה קורבן לפשע או מעורב בתאונת דרכים, למשל. "עד עכשיו חשודים היו יכולים לשקר לנו, כי לא יכולנו לאמת את המידע", אמר דונלדסון.

מסדי נתונים נוספים מתייחסים לא רק לאדם מסוים, אלא לבתים או רחובות שלמים. ביחס לבית דירות, לדוגמה, יכולים השוטרים לבדוק לאיזה דיירים יש רישומים פליליים, כנגד מי תלויים ועומדים צווי מעצר, מי שוחרר בערבות, מי מחזיק אקדח ברישיון ומי היה מעורב בתקריות של אלימות בתוך המשפחה – כולל תצלומים, אם קיימים.

השוטרים יוכלו גם לבדוק איזה מעצרים בוצעו לאחרונה בבניין, בגין איזה עבירות ובאיזה קומה. עוד יוכלו השוטרים לבדוק היכן מותקנות בסביבה מצלמות מעקב – בין אם הן מותקנות בבניין עצמו ובין אם בעסק מעבר לרחוב. "ביחס לבניין בן 14 קומות, אנו יכולים למצוא אלפים רבים של רשומות", ציין קצין המשטרה.

לחלק מפריטי המידע יכולים השוטרים לגשת כבר היום באמצעות המחשבים הנישאים המותקנים בניידות הסיור. אולם מחשבים אלה מחוברים לרשת האלחוט העירונית האיטית, שסובלת מתקלות רבות, בעוד שמכשירי אנדרואיד החדשים מקושרים לרשתות נתונים ציבוריות מהירות. במחשבים שבניידות גם לא ניתן להצליב נתונים מול מספר מסדי נתונים, כפי שאפשר לעשות ביישום אנדרואיד החדש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים