ארה"ב: שוטר מקומי יקבל משכורת בביטקוין

טוני וון, קצין משטרה בעיירה הקטנה ויקו, יקבל משכורת במטבע הווירטואלי בהתאם לשער היומי - ויעשה היסטוריה כעובד המדינה הראשון שישתכר בביטקוין

נראה שלאור פריחת המטבע המקוון, לקצין המשטרה טוני וון לא אכפת, ואולי הוא אפילו שמח, לקבל את משכורתו בביטקוין (Bitcoin). וון, קצין משטרה בעיירה הקטנה ויקו (330 תושבים) שבקנטאקי, הוא ככל הנראה עובד המדינה הראשון שמשכורתו משולמת כך.

לפי הדיווח ב-Hazard Herald, חישוב השכר והניכויים יהיה בדולר אמריקני, כמובן, וסך התשלום הסופי יומר לביטקוין לפי שערו ביום התשלום ויופקד בחשבון של העיירה ויקו. אחר כך יועבר התשלום בביטקוין לחשבונו האישי של וון. לפי הדיווחים, בעיר מתכננים לבצע את התשלום בדרך זו כבר החודש.

זו לא הפעם הראשונה בה מדווח על משכורת באמצעות המטבע הווירטואלי. בתחילת השנה פורסם כי הארכיון של האינטרנט (Archive.org) הציע לשלם לחלק מעובדיו באמצעות ביטקוין, זאת לאור השימוש ההולך וגובר בו. מאוחר יותר השנה דווח באתר gigaom.com כי חברה פינית הציעה לעובדיה לקבל חלק משכרם באמצעות העברה ישירות לארנק הווירטואלי.

בשבועות האחרונים זינק שערו של הביטקוין: מ-200 דולר בתחילת נובמבר עד לחציית רף ה-1,000 דולר. הביקושים למטבע בשווקים אסיאתיים, כמו סין, צוברים תאוצה, כשפלטפורמת הסחר הגדולה ביותר במדינת הענק הפכה גם לגדולה בעולם.

גם בישראל התופעה מתרחבת. Voicenter, ספקית תקשורת מקומית, הודיעה בתחילת השבוע כי תאפשר תשלום בעבור שירותיה במטבע הווירטואלי לארנק החברה. בכך תצטרף החברה לעוד כמה עשרות עסקים המאפשרים זאת. לא מכבר פרסמנו כאן באנשים ומחשבים על ליאב אהרון, יועץ אבטחת מידע, שמוכר את רכבו תמורת 26 ביטקוין.

ההערכה כיום היא שיש יותר מעשרת אלפים ארגונים וחברות ברחבי העולם שמאפשרים סחר באמצעות המטבע הווירטואלי. שערו של הביטקוין, נכון לכתיב שורות אלו, עומד על 1,181 דולר.

השתתף בהכנת הידיעה: רועי שושן

מתעניינים בביטקוין? מעוניינים לשמוע על מה כל הבאזז? הירשמו עכשיו לכנס ביטקוין

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים