אנונימוס פרסמה אלפי כתובות מייל, סיסמאות מוצפנות ומידע אישי של בכירים בצבא ארה"ב, בריטניה ונאט"ו

בין הנתונים האישיים שנחשפו, נכללים 19,000 כתובות דואר עם הסיומת mil של צבא ארה"ב, ביניהן כתובות של 173 חיילים או קצינים המשרתים באפגניסטן ו-170 נוספים המשרתים בעיראק ● כמו כן, נחשפו פרטיהם של 221 קציני צבא בריטיים ו-242 עובדי נאט"ו ● על פי הגארדיאן הבריטי, לא ניתן לקבוע את מידת הסיכון הביטחוני הנשקף בשל הפריצה ופרסום הפרטים האישיים הללו

אלפי כתובות דואר אלקטרוני, סיסמאות מוצפנות ומידע אישי ורגיש של בכירים בצבא ארה"ב, בריטניה ונאט"ו נחשפו אמש (א') על ידי קבוצת האקרים, חלקם חברי קבוצת אנונימוס (Anonymous) – כך דיווח הבוקר הגארדיאן (Guardian) הבריטי.

בין הנתונים האישיים שנחשפו, נכללים פרטיהם של 221 קציני צבא בריטיים ו-242 עובדי נאט"ו. נתונים נוספים שפורסמו הם של עובדי מדינה בכירים בבריטניה, לרבות כמה פקידי קבינט, כמו גם של יועצים לארגוני ביון בריטים, העובדים ומעדכנים ישירות את ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון.

ההאקרים, שהזדהו לחלק מקבוצת אנונימוס, הצליחו במהלך חופשת חג המולד להשיג גישה בלתי מורשית לחשבון של Stratfor, חברת ייעוץ מטקסס, המתמחה בענייני חוץ וביטחון. בסיס הנתונים שנפרץ כלל פרטים אישיים של 850 אלף מנויים ולקוחות של חברת הייעוץ, וממנו נלקחו פרטים של כמה אלפים או יותר. עוד נחשפו אלפי פרטים של כרטיסי האשראי וכתובות, מתוך 75,000 מנויים המשלמים באשראי לחברת הייעוץ.

ג'ון בומגרנר, מומחה אבטחה קיברנטית בגוף מחקר בוושינגטון הנושא את השם "היחידה לבחינת ההשלכות של מתקפות מקוונות בארה"ב", ניתח את פרטי הפריצה לחברת הייעוץ עבור העיתון הבריטי. הוא זיהה בתוך הנתונים שפורסמו על ידי האקרים, פרטים של מאות פקידי ממשל בריטים, חלקם עובדים בתחומי פעילות רגישים. רבות מכתובות המייל הן של דמויות ציבוריות, שלא חושפות את כתובת הדואר האלקטרוני שלהן, ציין בומגרנר, "ובעזרת כלי פריצה פשוטים ניתן להגיע אליהם".

הוא גם איתר 19,000 כתובות דואר עם הסיומת mil של צבא ארה"ב, ביניהן כתובות של 173 חיילים או קצינים המשרתים באפגניסטן ו-170 נוספים המשרתים בעיראק. עוד נחשפו פרטיהם האישיים של הנרי קיסינג'ר – מזכיר המדינה לשעבר ושל דן קווייל – סגן נשיא ארה"ב לשעבר. זאת, לצד פרטיהם של שבעה בכירים במשרד הקבינט הבריטי, 45 פקידי משרד החוץ, 14 פקידים ממשרד הפנים, 67 קציני סקוטלנד יארד ואנשי משטרה אחרים, שני עובדים מבית המלוכה ובכירים בארגוני ביון בריטיים.

העיתון מציין, כי לא ניתן לקבוע את מידת הסיכון הביטחוני הנשקף בשל הפריצה ופרסום הפרטים האישיים הללו. דובר ממשלת בריטניה מסר, כי "אנו מודעים לכך שפרטי מנויים על אתר Stratfor פורסמו ברשות הרבים. נכון לעכשיו, אין כל אינדיקציה לכך שנוצר איום על מערכות ממשלת בריטניה".

החברה ששרתיה נפרצו הורידה מהרשת את האתר שלה ומסרה, כי "אנו פועלים במלוא הקיטור למניעת הישנות של התקלה".

רוצים לשמוע עוד? הירשמו עכשיו לכנס CyberSec של אנשים ומחשבים

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים