איראן צפויה להתנתק סופית מרשת האינטרנט באוגוסט

משרד התקשורת במדינה הורה לכל ספקי האינטרנט לספק "אינטרנט מדיני" בחודשים הקרובים, כדי ליצור "אינטרנט נקי" ● במידה והתכנית תצא לפועל, אתרים כמו גוגל, הוטמייל ויאהו! יחסמו, ויוחלפו בשירותים לאומיים, דוגמת דואר איראן ומנוע החיפוש האיראני

אובדן משמעותי של חיים, או של רכוש, גרימת נזק, או גניבה ברמות של עשרות מיליארדים דולרים. BigStock

משתמשי האינטרנט באיראן עלולים למצוא את עצמם בקרוב ללא גישה לרשתות חברתיות, לאי-מייל ולעולם החיצון. רזה טגהיפור, שר התקשורת האיראני, הודיע כי בכוונתו להקים רשת אינטרה-נט פנימית במדינה בתוך חמישה חודשים, במטרה לכונן "אינטרנט נקי". לדבריו, על כל ספקי האינטרנט במדינה לספק "אינטרנט מדיני" עד אוגוסט.

במידה והתכנית של טגיהפור תצא לפועל, אתרים כמו גוגל (Google), הוטמייל (Hotmail) ויאהו! (!Yahoo) יחסמו, ויוחלפו בשירותים לאומיים, דוגמת דואר איראן ומנוע החיפוש האיראני. על פי דיווחים ברשת, משרד התקשורת במדינה אף פתח את ההרשמה המוקדמת לשירות האי-מייל האיראני, במהלכה תוודא הממשלה את פרטיו המלאים של המשתמש, לרבות שמו וכתובתו, כדי למנוע אנונימיות.

למרות שגולשי האינטרנט באיראן השתמשו ברשת לא פעם להדלפת חדשות מתוך המדינה, הם ודאי כבר התרגלו לצעדי צנזורה מצד הממשל. כך, חסמה הממשלה את הגישה לרשת מספר פעמים בתחילת השנה ובמקרים אחרים הגבילה את הגישה לאתרים מקומיים בלבד. עם זאת, גולשים רבים עושים שימוש בשרתי פרוקסי (Proxy) על גבי רשתות VPN בכדי לעקוף את מאמצי הצנזורה של הממשלה, ולזכות בגישה חופשית לרשת. במידה ותצא לפועל תכניתו של משרד התקשורת להתנתק לחלוטין מרשת האינטרנט, יאלצו הגולשים המקומיים למצוא דרך אחרת לגשת לרשת העולמית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים