ערב יום השואה: אתר יד ושם התמודד עם מתקפת DoS – ולא נפל

אנשי ה-IT של המוסד התכוננו ממילא בימים האחרונים לקראת הגידול הצפוי הערב בכמות הכניסות לאתר, וטיפלו במסגרת זו גם בהיבטי אבטחת מידע ● "אנו מודעים ל-'פופולריות' של האתר בקרב ההאקרים, שחלקם פרו-פלסטיניים ונערכים לקראת המתקפות", נמסר מ-יד ושם

אתר יד ושם חווה היום (א') בשעות הצהריים מתקפת סייבר ישירה מסוג DoS (ר"ת Denial of Service, מניעת שירות), אך הצליח להמשיך ולפעול כרגיל. אנשי ה-IT של יד ושם התכוננו ממילא בימים האחרונים לקראת הגידול הצפוי בכמות הכניסות לאתר, בשל העובדה שהיום (א') יצוין ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה, ובמסגרת זו טיפלו גם בהיבטי אבטחת מידע.

אנשי ה-IT של יד ושם בחנו בשעות אחר הצהריים את המתקפה שאירעה ונערכו לקראת מתקפות נוספות פוטנציאליות. "אנו מודעים ל-'פופולריות' של האתר בקרב ההאקרים, שחלקם פרו-פלסטיניים ונערכים לקראת המתקפות", נמסר מ-יד ושם.

המתקפה שספג אתר יד ושם נועדה למנוע מהאתר להמשיך ולספק שירות לגולשיו. מתקפות בשיטה הזו מתחלקות לשלושה סוגים עיקריים: מתקפות ברמת התשתיות (IT) – נתבים, DNS, פיירוולים, שרתי ווב, תשתית הזדהות ועוד; הסוג השני הוא הצפת קו התקשורת המשמש לגישה לשירות על ידי מילוי רוחב הפס; הסוג השלישי של מתקפת מניעת שירות הוא מתקפה על שכבת היישום, המתרכזת בחולשה ביישום, כמו למשל הרצת שאילתות כבדות אשר מעמיסות את בסיס הנתונים, שאילתות המייצרות תשובות גדולות ועוד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים