ארה"ב: תביעה כנגד לינקדאין בגין פלישה ושימוש בחשבונות דואר אלקטרוני של משתמשים

במסמך בן 46 עמודים, מפרטים ארבעת התובעים כי הרשת החברתית שלחה הודעות דואר שכללו נושאי קידום מכירות למשתמשים – ללא אישורם ● לינקדאין בתגובה: "אין בסיס לטענות אלו, נילחם בכך בתוקף"

שחקו אותה בלינקדאין.

הרשת החברתית לינקדאין (LinkedIn) חשודה כי פלשה לחשבונות דואר של משתמשים על מנת לשלוח הודעות לאנשי הקשר שלהם. כך, לפחות, עולה מתביעה ייצוגית שהוגשה בסוף השבוע לבית המשפט המחוזי בסן-חוזה, ארצות הברית.

ארבעה תובעים עומדים מאחורי ההאשמות החמורות. במסמך בן 46 עמודים הם מפרטים מקרים רבים בהם נרשמו תלונות של משתמשים בנושא זה, במיוחד במקרים בהם השירות שלח הודעות דואר שכללו נושאי קידום מכירות לאנשי הקשר בתיבות הדואר של המשתמשים.

לטענת התובעים, פעילות כזו אינה מופיעה בהסכם תנאי השימוש עליו חותמים המשתמשים כשהם פותחים חשבון ברשת החברתית. "אם המשתמש משאיר חשבון דואר חיצוני פתוח, השירות מדמה את עצמו כמשתמש הזה, ומוריד את כתובות הדואר כלולות בו לשרתים של לינקדאין. החברה יכולה להוריד את הכתובת הללו מבלי להזדקק לסיסמה עבור חשבון הדואר החיצוני, וכן גם מבלי לבקש את הרשאת המשתמש", נכתב בתלונה.

ארבעת התובעים לא הגדירו את דמי הנזיקין אותם הם דורשים מהשירות. עם זאת, הם ציינו שהחברה עצמה מעריכה בכ-10 דולרים כל הודעת דואר שנשלחת ומכילה הודעה שמעודדת משתמשים אחרים להצטרף.

"לינקדאין מחוייבת לשים את המשתמשים לפני הכל. זה כולל שקיפות לגבי הדרך בה אנו מגנים ומשתמשים בנתוני החברים שלנו. אנחנו מאמינים שאין בסיס לטענות שעלו בתביעה הזו, ואנחנו מתכוונים להילחם בכך בתוקף", הודיעה החברה לאחר פרסום דבר התביעה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים