אתרי האינטרנט הפופולריים ביותר בעולם

חוקרים ממכון אוקספורד לאינטרנט פיתחו מפה המציגה את האתרים הנפוצים בעולם לפי מדינות ● גוגל ופייסבוק בראש הרשימה, אבל מה לגבי הרגלי הגלישה בסין וברוסיה?

מנועי החיפוש והרשתות החברתיות שולטים בעולם המקוון כמעט בכל נקודה על הגלובוס. אלא בשעה שגוגל (Google) ופייסבוק (Facebook) שולטות ברוב אזורי העולם, כמה מדינות – בייחוד סין, רוסיה ושכנותיהן – עומדות בפני "קסמן" של השתיים.

שני חוקרים ממכון אוקספורד לאינטרנט פיתחו מפה שמשתמשת בנתוני התנועה באינטרנט מאתר Alexa, המאפשרת להם לקבוע את האתרים הפופולריים ביותר בכל מדינה. כל אחת מהמדינות מדורגת כך שתשקף את מספר משתמשי האינטרנט שהיא כוללת.

גוגל, ללא הפתעה, הוא האתר הפופולרי ביותר בצפון אמריקה, באירופה, בדרום אסיה ובאוסטרליה. לפייסבוק, לעומת זאת, יש יתרון במדינות דוברות ספרדית, בחלק מיבשת אמריקה, במזרח התיכון ובמזרח וצפון אפריקה.

מפת העולם לפי החלוקה לאתרים פופולריים: גוגל באדום, פייסבוק בכחול. מקור: מכון אוקספורד לאינטרנט

ואולם מעבר לשתי ענקיות האינטרנט האלה, חברות אחרות – לעתים בסיוע חסוי או גלוי של ממשלותיהן – בנו מותגים אחרים. באידו, למשל, הוא מנוע החיפוש הפופולרי ביותר לא רק במדינת הבית שלו סין, אלא גם בקוריאה הדרומית. ביפן מובילה יאהו! (!Yahoo), וגם בטאיוואן. יאנדקס הוא האתר הנפוץ ביותר ברוסיה, כשהוא שולט בכמעט 60% מתנועת החיפוש במדינה. הרשת החברתית VK היא פופולרית במיוחד בקרב דוברי רוסית והיא האתר המוביל בבלארוס; ושירות המיילים Mail.ru מוביל בקזחסטאן.

עם זאת, הנגישות לגוגל אפילו רחבה יותר ממה שמוצג במפה. כפי שמציינים חוקרי מכון אוקספורד לאינטרנט, מבין 50 המדינות שפייסבוק מדורגת כאתר בעל התנועה הגדולה ביותר, גוגל מדורגת כשנייה ב-36 מהן, וב-14 האחרות מדורג האתר יו-טיוב (YouTube), שגוגל רכשה ב-2006.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים