גוגל תשלם חצי מיליארד דולרים כדי ליישב את פרשת הפרסומות לתרופות

הקנס שנקבע הוא אחד הגבוהים בתולדות ארצות הברית, והוא משקף את הכנסותיה של גוגל מפרסום המודעות של בתי המרקחת בקנדה ללקוחות בארצות הברית, ואת ההכנסות של בתי המרקחת הקנדים ממכירת תרופות לאזרחי ארצות הברית

במסגרת הסכם פשרה שהושג, תשלם גוגל (Google) חצי מיליארד דולרים כדי ליישב את האישומים הפליליים על כך שפרסמה מודעות של בתי מרקחת מקנדה שמכרו תרופות בארצות הברית – כך נמסר ממשרד המשפטים של ארצות הברית. המודעות שפורסמו הובילו ליבוא של תרופות מרשם לארצות הברית, בניגוד לחוק – על פי משרד המשפטים.

הקנס שנקבע הוא אחד הגבוהים בתולדות ארצות הברית, והוא משקף את הכנסותיה של גוגל מפרסום המודעות של בתי המרקחת בקנדה ללקוחות בארצות הברית, ואת ההכנסות של בתי המרקחת הקנדים ממכירת תרופות לאזרחי ארצות הברית. גוגל כבר הפרישה מראש את הסכום שהכינה ליישוב האישומים, על פי הדוחות שהגישה לבורסה בחודש מאי. ב-2010 הסתכמו הכנסותיה הגולמיות של גוגל ב-29 מיליארד דולרים.

במשרד המשפטים האמריקני חוששים שבתי המרקחת בקנדה לא דרשו מרשמים כחוק והסתפקו ב-"ייעוץ רפואי באינטרנט". על פי משרד המשפטים, "לגוגל היה ידוע שבתי המרקחת בקנדה גבו סכומים גבוהים יותר תמורת התרופות, תוך ניצול העובדה שמי שאין ברשותם מרשם מתאים מוכנים לשלם יותר כדי להשיג את התרופה".

עוד חוששים במשרד המשפטים האמריקני לפגיעה בבטיחות. "לקנדה תקנות משלה בכל הקשור למכירת תרופות, אך בתי המרקחת בקנדה אינם כפופים לחוק הקנדי כאשר הם מוכרים תרופות לאזרחי ארצות הברית, ורבים מהם מוכרים תרופות שמקורן בארצות אחרות, שבהן נושא התרופות מוסדר בצורה פחות הדוקה", טוען משרד המשפטים של ארצות הברית.

בעבר פרסמה גוגל מודעות של בתי מרקחת ממדינות רבות, אך בהמשך היא הגבילה את הפרסום והסכימה לקבל מודעות של בתי מרקחת מארצות הברית וקנדה בלבד. בהודעה שפורסמה בבלוג של גוגל בפברואר 2010, הודיעה החברה, כי לא תקבל עוד פרסומות של בתי מרקחת מקנדה שפונות לאזרחי ארצות הברית.

"לפני פרק זמן מסוים חסמנו פרסום של תרופות מרשם על ידי בתי מרקחת מקנדה שפונים לאזרחי ארצות הברית. במבט לאחור, ברור שמלכתחילה לא היינו צריכים להתיר את הפרסום של מודעות אלה בגוגל", על פי ההודעה הקצרה שפרסמה גוגל.

באיגוד יצרני התרופות של ארצות הברית הביעו שביעות רצון מהסכם הפשרה. קארל אוהלנדורף, סגן נשיא האיגוד, מסר, כי ההסכם "ממחיש את הסיכונים הגבוהים הכרוכים ברכישת תרופות באינטרנט".

מלבד הקנס, מחייב הסכם הפשרה את גוגל לנקוט באמצעים שונים שיבטיחו פיקוח ודיווח הולמים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים