משקיע גדול נוסף מצטרף לקריאה להדחתו של מנכ"ל יאהו!

פרשת הדיווח הכוזב של המנכ"ל, סקוט תומפסון, לגבי התואר האקדמי שלו הביאה גם את אריק ג'קסון מחברת ההשקעות Ironfire Capital, שבבעלותה כ-3.2 מיליון מניות של יאהו!, לקרוא למועצת המנהלים לפטר אותו ● לדבריו, "לא ברור כיצד יכול מהנדס ביאהו! לקבל הוראות מאדם זה מבלי לחשוב כל הזמן 'למה לעזאזל שיקרת וטענת שיש לך תואר במדעי המחשב?'"

אריק ג'קסון מחברת ההשקעות Ironfire Capital, שבבעלותה כ-3.2 מיליון מניות של יאהו! (!Yahoo), הצטרף לקריאה להדיח את מנכ"ל החברה, סקוט תומפסון, לאחר שהתברר שהתואר שלו הוא בחשבונאות ולא במדעי המחשב, כפי שטען בקורות החיים שלו.

בכך מצטרף ג'קסון לקריאה של דניאל לואב, מנהל קרן הגידור Third Point, שמחזיקה ב-5.8% ממניות יאהו!. לואב ערך תחקיר וגילה, כי לתומפסון אין תואר במדעי המחשב, כפי שטען בקורות החיים שלו, וכי יאהו! מסרה מידע כוזב בדו"ח שהגישה לפני כשבועיים לרשות האמריקנית לניירות ערך.

ג'קסון, שהתנגד לדחייה של הצעת הרכש שהגישה מיקרוסופט (Microsoft) ליאהו! ב-2008, אמר בסוף השבוע לעיתון San Jose Mercury News, כי "תומפסון חייב ללכת. אפילו אם נשים רגע בצד את האינטרסים של בעלי המניות, לא ברור כיצד יכול מהנדס ביאהו! לקבל הוראות מאדם זה מבלי לחשוב כל הזמן 'למה לעזאזל שיקרת וטענת שיש לך תואר במדעי המחשב?' זה מסיח את הדעת. אולי הוא יצליח לשקם את המוניטין שלו במקום אחר".

תומפסון, שהחליף את קרול ברץ בתפקיד המנכ"ל לפני כארבעה חודשים, למד ב-Stonehill College  שבאיסטון, מסצ'וסטס, וקיבל תואר בחשבונאות בשנת 1979. כך על פי אתר האינטרנט של המכללה, שלא הציעה כלל תוכנית לימודים במדעי המחשב בשנים שבהן למד בה תומפסון, מסר לואב.

ב-3 במאי הודתה יאהו! בעובדות, טענה שהייתה זו "טעות תמימה" והוסיפה, כי "אין בכך כדי לשנות את העובדה שתומפסון הוא מנהל מוכשר עם רקורד מרשים שהוביל חברות היי-טק גדולות". אולם, דובר החברה מסר, כי כעת יהיה על מועצת המנהלים שלה לבחון פעם נוספת את הרקע של תומפסון, ובתום הבחינה היא תדווח על הממצאים לבעלי המניות.

באגרת ששלח למועצת המנהלים של יאהו! טען לואב, כי התגובה של החברה היא עלבון לבעלי המניות. "מבחינתנו זה שיא השחצנות. אסור למר תומפסון ולמועצת המנהלים לטעות: זו בעיה קשה. בחברות אחרות פיטרו מנכ"לים על פחות מזה". כן איים לואב לנקוט בצעדים משפטיים אם מועצת המנהלים לא תדיח את תומפסון.

לפני שמונה לתפקיד מנכ"ל יאהו! כיהן תומפסון כמנכ"ל PayPal ואף נבחר כ-"יזם השנה" של ארנסט & יאנג (Ernst & Young) לשנת 2011.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים