סמארטפונים לכולם: רפורמת מכשירי הסלולר נכנסת היום לתוקף

הרפורמה מאפשרת לייבא מכשירים שונים בלי צורך בהליכים ביורוקרטיים, כגון מילוי טפסים וקבלת רשיונות לסוגי מכשירים – מה שבעבר ארך זמן רב והוביל להיצע מכשירים מצומצם בישראל ● עוד הוחלט, כי יבואנים של ציוד קצה סלולרי הפטורים מאישור סוג יהיו פטורים גם מהחובה לקבל רשיון סחר

האם בקרוב נשלם פחות מבעבר על מכשירי סלולר? היום (ה') נכנסת לתוקפה רפורמת המכשירים הסלולריים של משרד התקשורת. במרכז הרפורמה עומדת החלטת המשרד, כי יש להסיר כל חסם ביורוקרטי הפוגע בתחרות החופשית בענף – שבסופו של דבר גורמת לפגיעה בצרכנים.

הרפורמה מאפשרת לייבא מכשירים שונים בלי צורך בהליכים ביורוקרטיים, כגון מילוי טפסים וקבלת רשיונות לסוגי מכשירים. הליכים אלו ארכו זמן רב, וגרמו לכך שמגוון המכשירים בארץ היה קטן בהרבה מן ההיצע העולמי, ואף יקר יותר ממכשירים שנמכרו באירופה ובארה"ב.

מי שרוצים לייבא ולמכור בארץ מכשירים סלולריים יוכלו לעשות זאת, ובלבד שמתקיימים לגבי הציוד כמה תנאים: שהוא עוד בדרישות הדירקטיבה האירופית וה-FCC האמריקני ונושא סימון המעיד על כך, שהוא מיועד לפעול בטכנולוגיות סלולריות ובתדרים שהועדו לכך בישראל, שהוא עומד בתנאים הקבועים בצו הטלגרף האלחוטי במידה שהוא מיועד לפעול בטכנולוגיה ובתחום תדרים נוספים, שהציוד הינו מקורי, חדש וטרם נעשה בו שימוש, ושאם מותקנת בו סוללת ליתיום – היא עומדת בתקני הבטיחות הקבועים בצו.

בנוסף, הוחלט גם שיבואנים של ציוד קצה סלולרי הפטורים מאישור סוג יהיו פטורים גם מהחובה לקבל רשיון סחר, ובלבד שעמדו בחובות הדיווח והרישום על סוגי הציוד שבכוונתם לסחור בהם.

משרד התקשורת מקווה, כי הרפורמות האלה וביטול ההליכים הביורוקרטיים יאפשרו לשחקנים נוספים להיכנס לשוק המכשירים הסלולריים. כך, יפתח שוק ייבוא המכשירים הסלולריים לתחרות, ירחיב את היצע המכשירים לציבור ויביא להוזלה במחירים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים