בבית הלבן מזהירים את סין: הפסיקו את המתקפות המקוונות

"הקהילה הבינלאומית לא תסבול פעילות כזו, משום מדינה", הזהיר טום דונילון, יועץ לביטחון לאומי של הנשיא ברק אובמה, בנאום שנשא בוועידה של החברה לאסיה בניו-יורק ● לדבריו, חברות עסקיות בארה"ב מביעות דאגה לאור "פריצות מקוונות בהיקף חסר תקדים שמקורן בסין"

טום דונילון, יועץ לביטחון לאומי של נשיא ארצות הברית ברק אובמה, קרא לסין לחקור את המתקפות המקוונות ולשים להן קץ, משום שהן מסכנות, לדבריו, את היחסים הכלכליים בין שתי המדינות. הוא הזהיר, כי ארצות הברית תנקוט באמצעים הנחוצים כדי להגן על הכלכלה שלה מפני המתקפות המקוונות – שחומרתן עולה לטענתו על זו של פעילות "רגילה" של פשיעה מקוונת ופריצה למחשבים.

חברות עסקיות בארצות הברית מבעיות דאגה חמורה מפני גניבה של מידע מסחרי וטכנולוגיות קנייניות "באמצעות פריצות מקוונות בהיקף חסר תקדים שמקורן בסין", אמר דונילון בנאום שנשא בוועידה של החברה לאסיה בניו יורק. "הקהילה הבינלאומית לא תסבול פעילות כזו, משום מדינה".

היועץ אמר את הדברים שלושה שבועות לאחר ש-Mandiant, חברה לאבטחת מידע, פרסמה דו"ח מקיף על יחידה של צבא סין, שניהלה בשבע השנים האחרונות מערכה מקוונת מאורגנת כנגד 141 תאגידים בארצות הברית ובמדינות נוספות. דו"ח זה החריף עוד יותר את המתיחות בין ארצות הברית לסין, שמקפידה להכחיש בקביעות כי היא מנהלת פעילות של פריצה למחשבים בחסות המדינה. לטענת הסינים, הם בעצמם קורבן למתקפות מקוונות שמקורן בארצות הברית.

בארצות הברית מצפים לשלושה צעדים מצד סין, פירט דונילון: ראשית, עליה להכיר באיום שמציבות מתקפות מקוונות על הסחר הבינלאומי ועל היחסים שלה עם ארצות הברית. שנית, על סין לנקוט באמצעים "כדי לשים קץ לפעילות זו". ושלישית, עליה לנהל "דיאלוג ישיר וקונסטרוקטיבי על מנת למסד נורמות התנהגות מקובלות בזירה הדיגיטלית", אמר דונילון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים