לפני השקת הגלקסי S4: אפל תוקפת את סמסונג ומערכות אנדרואיד

מנהל השיווק של אפל עקץ את המתחרים בנוגע לריבוי גרסאות מערכות ההפעלה: "על פי הנתונים של סמסונג עצמה, רק 16% משתמשים בגרסה העדכנית ביותר של אנדרואיד, שהיא עצמה כבר בת שנה" ● עוד ציין סקר לפיו מספר הצרכנים שעוברים מאנדרואיד ל-iOS גבוה פי ארבעה מאלו שעושים את הדרך ההפוכה

חנות של אפל. צילום: אפל

מנהל השיווק של אפל (Apple), פיל שילר, תקף אתמול (ד') את מערכות אנדרואיד (Android) של גוגל (Google) ואת המאמצת הגדולה ביותר שלהן, סמסונג (Samsung) הקוריאנית – יממה לפני ההשקה המתוכננת של מכשירי גלקסי S4 החדשים בארצות הברית, באירוע שייערך היום בניו יורק.

המתקפה ממחישה את הלחץ בו נתונים באפל. ענקית הטכנולוגיה איבדה בשנת 2012 את מעמדה כמובילה הבלתי מעורערת בעולם של הטלפונים החכמים – סמסונג, כזכור, עקפה אותה בטבלאות המכירות. בראיון שהעניק לסוכנות הידיעות רויטרס (Reuters), אמר שילר, כי מסקרים של סמסונג עצמה עולה שהרוב המכריע של משתמשי אנדרואיד משתמשים עדיין בגרסאות ישנות של מערכת ההפעלה. בנוסף, המכשיר החדש של סמסונג יושק כשהוא מצויד בגרסת אנדרואיד בת שנה, ומי שירכשו אותו יצטרכו לשדרג אותה בקרוב. "על פי הנתונים של סמסונג עצמה, רק 16% משתמשים בגרסה העדכנית ביותר של אנדרואיד, שהיא עצמה כבר בת שנה", אמר שילר. "למעלה מ-50% משתמשים בגרסה בת שנתיים. זהו הבדל משמעותי".

לטענת שילר, הפיצול בין גרסאות אנדרואיד השונות, והשימוש הנרחב בגרסאות ישנות, מציב בעיה משמעותית בפני הצרכנים. "לכך יש להוסיף את העובדה שעל פי השמועות, יושקו מכשירי גלקסי S4 עם מערכת הפעלה בת שנה, והצרכנים יצטרכו להמתין לשידרוג", אמר שילר.

שילר הזכיר גם את הסקרים שעורכות חברות מחקר מצד שלישי. לפי הסקרים, בעלים של מכשירי iOS משתמשים בהם יותר מבעלים של מכשירי אנדרואיד, ולמעלה ממחצית ממשתמשי iOS משתמשים בגרסה העדכנית ביותר של מערכת ההפעלה. שילר התייחס גם לסקר של אפל עצמה, שעל פיו מספר הצרכנים שעוברים מאנדרואיד ל-iOS גבוה פי ארבעה מאלו שעושים את הדרך ההפוכה.

ביחס לנתון המדהים לפיו 1.5 מיליון יחידות של מכשירי אנדרואיד חדשים מופעלות מדי יום, ציין שילר, כי החוויה של שימוש במכשיר אנדרואיד חדש נפגעת מכך שעל המשתמש להירשם לתשע מערכות שונות כדי להתחיל לנצל את מלוא היכולות של המכשיר. "אנו באפל יודעים שלא מספיק להפיץ כמויות גדולות של מכשירים. צריך גם לאהוב אותם ולהשתמש בהם. נתונים רבים מצביעים על ההבדל הגדול בתחום זה".

בגוגל סירבו להגיב לדברים של שילר. לא ניתן היה לקבל תגובה מסמסונג.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים