מאובמה ועד קים ג'ונג-און: אלו הם הסמארטפונים של מנהיגי העולם

בדיקה בכיסים של הפוליטיקאים החזקים בתבל תחשוף בפנינו תוצאות סלולריות מפתיעות: נשיא עם חיבה מיוחדת לבלקברי, אשת מלוכה חובבת iPad, דיקטטור שמעדיף דווקא תוצרת חוץ ומנהיג שמרן שאוהב את אנדרואיד ● מפתיעה בהיעדרה: סמסונג

ברק אובמה, ולדימיר פוטין ויתר המנהיגים הגדולים עוסקים באופן טבעי בעניינים שברומו של עולם. אבל כמו כל אחד מאיתנו, גם הם משחיתים את זמנם עם המכשיר החכם שלהם.

הרבה מהם, כמונו, מפתחים חיבה למכשיר שלהם – ואף יותר מכך. לדוגמה, על פי אתר TheNextWeb, אובמה מעריץ את מכשירי בלקברי (Blackberry), תאמינו או לא, משפחת המלוכה הבריטית מאוהבת באפל (Apple) ומנהיג צפון קוריאה מעדיף דווקא מכשיר תוצרת זרה.

הסיור שלנו מתחיל בבית הלבן. הנשיא האמריקני נצמד לבלקברי האהוב שלו עוד לפני שנכנס לתפקיד. עם היבחרו לעמוד בראש המעצמה הגדולה בעולם, הוא נלחם עם אנשי השירות החשאי של ארצות הברית כדי שיוכל לשמור על המכשיר של היצרנית הקנדית. אגב, לא כל בני המשפחה שלו יסכימו עם אהבתו הסלולרית – בנותיו, מתברר, בכלל מעדיפות iPhone.

גם בארמון בקינגהאם, ובכלל במשפחת המלוכה הבריטית, מאוהבים במכשירים של ענקית הטכנולוגיה. על פי דיווחים, המלכה אליזבת הורתה לצוות שלה לקנות לה מכשיר iPad. נכדיה, הנסיכים ויליאם והארי, נראו באולימפיאדה שהתקיימה בלונדון בקיץ אשתקד משתמשים במכשירי iPhone.

לעומת בני משפחת המלוכה, דיוויד קמרון, ראש ממשלת בריטניה, מעדיף את בלקברי – ממש כמו עמיתו מוושינגטון. הוא מתגאה בו עד כדי כך שהראה אותו כשצלצל לקהל שבא לשמוע אותו לפני כשנה בדובאי.

הורתה לצוות שלה שירכוש לה iPad. המלכה אליזבת. צילום: האתר הרשמי של בית המלוכה הבריטי

העובדה שקמרון ומנהיגים בריטיים אחרים ממשיכים להשתמש בבלקברי שלהם מעוררת תמיהה. זאת נוכח הטענה שמשרד התקשורת הבריטי הצליח לפרוץ למכשירי בלקברי של פוליטיקאים ממדינות שונות בעולם, בישיבות רבות שהתקיימו בלונדון ב-2009.

ולדימיר פוטין, מנהיג אירופאי אחר, התגאה ב-2010 בכך שאין לו טלפון נייד כלל. עם זאת, אתר Techweb דיווח, כי הנשיא הרוסי מחזיק החל מהשנה שעברה ב-MTS-Glonass 945, מכשיר מבוסס אנדרואיד מתוצרת מקומית.

על אף שצפון קוריאה היא מדינה מבודדת והשלטונות מונעים מאזרחיה כמעט כל קשר עם העולם שמחוץ לה, שליט המדינה, קים ג'ונג-און, לא מחזיק בטלפון המקומי Arirang – אלא במכשיר של HTC הטייוואנית. הדיקטטור מפיונגיאנג הוא הבעלים של HTC Butterfly, שמשתווה למכשיר הדגל שלה, HTC One. ייתכן שהוא ירצה לקנות מכשיר דומה לבתו, שדניס רודמן, לשעבר כוכב ה-NBA, דיווח באחרונה על קיומה לאחר שביקר בצפון קוריאה.

היה חסר מכשיר נייד עד לפני שלוש שנים. ולדימיר פוטין, נשיא רוסיה. צילום: האתר הרשמי של ממשלת רוסיה

נעבור לשכנתה ולבת בריתה הכמעט יחידה של צפון קוריאה, ונגלה שהגברת הראשונה של סין, פנג לי יואן, מחבבת את אפל ואוחזת ב-iPhone 5. לא ידוע איזה מכשיר חכם לבעלה, קסי ג'ינפינג, או אם בכלל. נראה שהוא מעולם לא צולם עם סמארטפון. לעומת זאת, נפוצו תמונות של אשתו מצלמת ב-iPhone 5 שלה, במהלך סיור עם מספר אנשים. עוד דמות מעניינת באסיה היא ראש ממשלת תאילנד, איגלוק שינוואטרה, שממש אוהבת סמארטפונים. היא אוחזת בלא פחות מחמישה מכשירים חכמים, אחד מהם הוא Lumia 920 של נוקיה (Nokia).

סוגרת את הרשימה אנגלה מרקל, שנבחרה השבוע לכהונה נוספת כקנצלרית גרמניה. כמו אובמה וקמרון, גם לה יש מכשיר של בלקברי – ה-Z10. עם זאת, בתמונה שצולמה באחרונה נראתה מרקל לא מרוצה ממנו. ייתכן שבתור מנהיגת המדינה עם כלכלה מהבולטות בעולם, היא הבינה את מצבה של בלקברי, שעתידה להימכר.

שומרת על אחידות עם אובמה וקמרון. אנגלה מרקל, קנצלרית גרמניה. צילום: האתר הרשמי של ממשלת גרמניה

אירועים קרובים