לפני קוקה קולה: אפל הוכתרה למותג היוקרתי בעולם
ענקית הטכנולוגיה הדיחה את חברת המשקאות מראש דירוג המותגים של Interband – לראשונה מאז שנת 2000 ● עוד ארבע חברות טכנולוגיה בעשירייה הראשונה: גוגל (2), מיקרוסופט (5), סמסונג (8) ואינטל (9) ● פייסבוק אפילו לא ב-50 המובילות
אפל (Apple) מחזיקה כיום בתואר המותג בעל הערך הרב ביותר בעולם. ענקית הטכנולוגיה טיפסה שלב אחד בדירוג בהשוואה לשנה הקודמת, עם עלייה של 28% בערך המותג לכדי 98,316 מיליוני דולרים. כך עולה מדו"ח המותגים הטובים ביותר לשנת 2013 של Interband, המפרסמת דירוג זה מאז שנת 2000.
גוגל (Google), שהייתה במקום הרביעי ברשימה בשנה שעברה, קפצה למקום השני עם עלייה מרשימה של 34% בערך המותג לכדי 93,291 מליון דולרים. השתיים דחקו מהמקום הראשון את קוקה קולה, שאיבדה את ראש הדירוג לראשונה מאז היווסדו. החברה אמנם ראתה גידול של 2% בערך המותג שלה (79,213 מיליוני דולרים) אך כאמור זה לא הספיק כדי להתמודד עם הקפיצה הגדולה של אפל וגוגל.
זאת ועוד, חמישה מתוך עשרת המותגים המובילים מגיעים מעולם הטכנולוגיה, מה שמעיד על החשיבות ההולכת וגוברת של התעשייה בחיי היום היום. מיקרוסופט (Microsoft) שמרה על מקומה החמישי עם עלייה של 3% ל-59,546 מיליון דולרים, סמסונג (Samsung) עלתה למקום השמיני עם עלייה נאה של 20% לערך של 39,610 מיליון דולרים ואינטל (Intel), שהפסידה 5% מערכה וירדה לערך מותג של 37,257 מיליוני דולרים, החליפה אותה במקום התשיעי.
הרשימה היוקרתית מכילה 100 מותגים מובילים. עוד היא כוללת, במקום ה-13, את סיסקו (Cisco), וכן את HP במקום ה-15 ואת אורקל (Oracle) במקום ה-18. פייסבוק (Facebook), שנמצאת רק במחצית השנייה של הדירוג (מקום 52) עם ערך מותג של 7,732 מיליון דולרים, תוכל להתנחם בכך שהיא רשמה את הגידול הגדול ביותר בערך בשנה החולפת – לא פחות מ-43%. מעניין אם זה יעזור למניות שלה. כך, היא קפצה 17 מקומות לעומת המדרג של 2012.
מסיימת את דירוג חברות הטכנולוגיה – אדובי (Adobe), שהתברגה רק במקום ה-79. שלב זה מהווה ירידה של מקום אחד לעומת השנה החולפת, עם ערך מותג של 4,899 מיליון דולרים. עוד חברות: אמזון (Amazon) הגיעה למקום ה-20, אי-ביי (eBay) ל-28 ודל (Dell) במקום 61.
תגובות
(0)