לראשונה מזה חמש שנים: אמזון הציגה הפסד נקי

למרות שהכנסותיה של אמזון ברבעון השלישי גדלו ב-26.94% והסתכמו ב-13.81 מיליארד דולרים, רשמה ענקית האינטרנט הפסד נקי של 274 מיליון דולרים, לעומת רווח נקי בסך 63 מיליון ברבעון המקביל אשתקד ● ההוצאות התפעוליות היו עקב אכילס של הביצועים הרבעוניים של אמזון: הן גדלו ב-42.2%, הסתכמו ב-3.52 מיליארד דולרים והובילו בין היתר להפסד תפעולי של 28 מיליון דולרים, לעומת רווח של 79 מיליון ברבעון המקביל של שנת 2011 ● ג'ף בזוס, מנכ"ל ומייסד אמזון: "הפילוסופיה העסקית שלנו היא לעבוד יותר, אך לא לגבות יותר כסף מהלקוחות שלנו"

ג'ף בזוס, מייסד ומנכ"ל אמזון

ענקית האינטרנט אמזון (Amazon) פרסמה בסוף השבוע את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של השנה, ולראשונה מזה חמש שנים הציגה הפסד נקי ותפעולי. אנליסטים מייחסים את ההפסדים למכירות חלשות יחסית באירופה ולהשקעות הגדולות שביצעה החברה במחסנים ובאמצעי שווק חדשים.

הכנסותיה של אמזון ברבעון השלישי גדלו ב-26.94% והסתכמו ב-13.81 מיליארד דולרים, לעומת 10.88 מיליארד עליהם דווח ברבעון המקביל ב-2011. ההכנסות ממכירת מוצרים גדלו ב-23.07% ל-11.55 מיליארד דולרים ואילו ההכנסות ממכירת שירותים זינקו ב-51.27% ל-2.26 מיליארד דולרים.

ההפסד הנקי של החברה עמד על 274 מיליון דולרים, לעומת רווח נקי בסך 63 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד הנקי למניה עמד על 0.60 דולרים לעומת רווח של 0.14 דולרים ברבעון המקביל אשתקד. סעיף הרווחיות הושפע רבות מהגידול בהוצאות התפעוליות, אך גם בהפסד פיננסי בסך 169 מיליון דולרים וגידול של 17 מיליון דולרים בחבות המס ל-83 מיליון – עליה של 25.37%.

בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה גדלו הכנסותיה של אמזון בכ-30% ל-39.83 מיליארד דולרים, לעומת 30.65 מיליארד עליהם דווח בשלושת הרבעונים הראשונים של 2011. הרווח התפעולי פחת ב-54.98% ל-271 מיליון דולרים והחברה רשמה הפסד נקי של 137 מיליון דולרים, לעומת רווח של 454 מיליון בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2011.

ההוצאות הגולמיות ברבעון השלישי גדלו ב-23.95% והסתכמו ב-10.32 מיליארד דולרים, לעומת 8.33 מיליארד עליהם דווח ברבעון המקביל ב-2011. הרווח הגולמי גדל ב-36.69% ל-3.49 מיליארד דולרים, לעומת 2.55 מיליארד ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי השולי עמד על 25.26% לעומת 23.46% ברבעון השלישי בשנה שעברה.

ההוצאות התפעוליות היו עקב אכילס של הביצועים הרבעוניים של אמזון: הן גדלו ב-42.2% והסתכמו ב-3.52 מיליארד דולרים, לעומת 2.47 מיליארד בלבד ברבעון המקביל ב-2011. הגידול החד הוביל בין היתר למעבר להפסד תפעולי של 28 מיליון דולרים, לעומת רווח של 79 מיליון ברבעון המקביל של שנת 2011.

ג'ף בזוס, מנכ"ל ומייסד אמזון: "הפילוסופיה העסקית שלנו היא לעבוד יותר, אך לא לגבות יותר כסף מהלקוחות שלנו. אנחנו דואגים למכור את המוצרים שלנו בנקודת האיזון, ובעזרת טכנולוגיות חדשות שפיתחנו, נקודת האיזון נמוכה יחסית. השיטה עובדת".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אמיר סרנגה

    החנות המקוונת של אמזון הוקמה בתחילת בועת האינטרנט של שנות ה-90 המודל העסקי שלה מתבסס על מערך מכירה ותפעול של תעשיית הספרים לפי ביקושים פרטניים אחד לאחד למשלוח לבית הלקוח ולא לפי הביקושים בחנויות הפיסיות. מאז ומתמיד חברת אמזון הייתה בהפסד נקי וההשקעות במניותיה תורגמו להוצאות מכירה, תפעול ושכר. היות וחב' אמזון מיצבה את עצמה כמותג מוביל המשיכו מניותיה להיסחר בשוק ההון. זוהי אינה ידיעה חדשה. .. אמיר סרנגה M.B.A מנהל עסקים

אירועים קרובים