ארה"ב: בית המשפט דחה פעם נוספת תביעה של ויאקום כנגד יו-טיוב בסכום של מיליארד דולרים

התביעה, שהוגשה לראשונה בשנת 2007 מיד לאחר שגוגל רכשה את יו-טיוב, הוגשה בטענה כי אתר תכני הווידיאו הפופולרי מאפשר ביודעין לפרסם באתר חומרים שיש בהם משום הפרת זכויות יוצרים ● טענותיה של ויאקום לא התקבלו על ידי השופט, שטען כי הנושא נופל תחת סעיף "הסרת חבות" של החוק לזכויות יוצרים בעידן הדיגיטלי

טרנדית. יוטיוב

בית המשפט בארה"ב קיבל פעם נוספת את עמדת יו-טיוב (YouTube) בתביעה על הפרה של זכויות יוצרים, שהוגשה על ידי ויאקום (Viacom) וגורמים נוספים.

התביעה, בסכום של מיליארד דולרים, הוגשה לראשונה בשנת 2007, מיד לאחר שגוגל (Google) רכשה את אתר תכני הווידיאו הפופולרי. בוויאקום טענו, כי ביו-טיוב מאפשרים ביודעין לפרסם באתר חומר שיש בו משום הפרה של זכויות יוצרים. ביו-טיוב, לעומת זאת, טענו כי המשתמשים הם שאחראים לחומר שהם מעלים, ושבאתר מסירים מיד כל סרטון שיש בו משום הפרה של זכויות יוצרים ברגע שמתקבלת הודעה על ההפרה.

השופט המחוזי לואיס סטנטון קיבל את עמדת יו-טיוב, ופסק כי הנושא נופל תחת סעיף "הסרת חבות" של החוק לזכויות יוצרים בעידן הדיגיטלי (חוק DMCA). סעיף זה מגן על חברות מפני חבות בהפרה של זכויות יוצרים, במקרים שבהם שירותיהן משמשים רק כאמצעי לפרסום התוכן.

זו הפעם השנייה שבה זוכה יו-טיוב בתביעה על רקע זהה: השופט סטנטון פסק באופן דומה גם בשנת 2010, והורה לדחות את התביעה על הסף, אלא שוויאקום ניצחה בערעור והתיק חזר לערכאה הנמוכה. למרות שוויאקום משתפת כיום פעולה עם יו-טיוב, וסרטים של אולפני פארמאונט (Paramount) של ויאקום מוצעים להשכרה באתר – הרי שהיא עדיין מתכוונת להגיש ערעור, במקביל, גם על פסק הדין הזה.

"בפסק הדין יש התעלמות מדעתה של הערכאה הגבוהה יותר ודחייה מוחלטת של זכויות האמנים", נמסר בתגובה לפסק הדין מוויאקום. "אנו עדיין סבורים כי בתיק צריך לדון חבר מושבעים. נוכח הראיות כבדות המשקל על כך שביו-טיוב הפרו ביודעין את זכויותינו, אנו מתכוונים לערער על פסק הדין".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים