עוד רבעון חזק לאמזון: ההכנסות טיפסו ב-23%, הרווח הנקי זינק ב-32%

ענקית האינטרנט סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם הכנסות בסך 19.74 מיליארד דולר, ורווח נקי בסך 108 מיליון ● ההוצאות התפעוליות היו, כרגיל, גבוהות למדי, מה שהביא לירידה ברווח התפעולי ולצניחה של 10% בשער המניות של החברה ● ג'ף בזוס, מייסד ומנכ"ל אמזון: "התחלנו את שנת 2014 בתאוצה קינטית"

ג'ף בזוס, מייסד ומנכ"ל אמזון

אמזון (Amazon) פרסמה בסוף השבוע את תוצאותיה העסקיות לרבעון הראשון של השנה, והציגה גידול דו-ספרתי גם בשורה העליונה וגם בשורה התחתונה. למרות זאת, המניות שלה ירדו במסחר בוול-סטריט ביום ו' ב-10%, עקב הירידה ברווח התפעולי.

הכנסותיה של ענקית האינטרנט הסתכמו ב-19.74 מיליארד דולר ברבעון הראשון, גידול של 22.84% לעומת הכנסות בסך 16.07 מיליארד ברבעון הראשון אשתקד. יצוין, כי אנליסטים העריכו שהכנסותיה של אמזון יסתכמו ב-19.4 מיליארד בלבד.

הרווח הנקי של אמזון זינק ברבעון המדווח ב-31.71% והסתכם ב-108 מיליון דולר, לעומת 82 מיליון ברבעון המקביל בשנה הקודמת. הרווח הנקי למניה (מדולל) גדל ב-27.78% ל-0.23 דולר, לעומת 0.18 דולר ברבעון הראשון אשתקד. הגידול המרשים מוסבר בין היתר בפיחות דרמטי של 74% בהוצאות הפיננסיות – שקטנו מ-100 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2013, ל-26 מיליון ברבעון המדווח. בנוסף, קיבלה החברה החזרי מס בסך 61 מיליון דולר ברבעון הראשון, לעומת הוצאות מס של 17 מיליון ברבעון המקביל ב-2013.

ההוצאות הכלליות גדלו ברבעון הראשון ב-23.34% ועמדו על 19.6 מיליארד דולר, לעומת 15.89 מיליארד ברבעון הראשון אשתקד. ההוצאות הגולמיות גדלו ב-19.1% ועמדו על 14.06 מיליארד דולר, לעומת 11.8 מיליארד ברבעון המקביל ב-2013. הרווח הגולמי של אמזון עמד על 5.69 מיליארד דולר, לעומת 4.27 מיליארד ברבעון המקביל אשתקד, המשקפים עליה של 33.19%. הרווח הגולמי השולי עלה ל-28.8% ברבעון המדווח, לעומת 26.56% ברבעון המקביל אשתקד.

כרגיל, הציגה אמזון הוצאות תפעוליות גבוהות למדי, אך נראה שהמשקיעים כבר רגילים. כך, ההוצאות התפעוליות גדלו ברבעון ב-35.52% ועמדו על 5.54 מיליארד דולר, לעומת הוצאות תפעוליות בסך 4.09 מיליארד עליהם דווח ברבעון המקביל בשנה הקודמת. הרווח התפעולי פחת ב-19.34% ל-146 מיליון דולר, לעומת 181 מיליון ברבעון המקביל בשנה שעברה.

ג'ף בזוס, מייסד ומנכ"ל אמזון, מסר כי "התחלנו את שנת 2014 בתאוצה קינטית. אמזון בנויה על המצאות חדשות שמטיבות עם הלקוחות שלנו. באחרונה השקנו את שירות FIRE TV והכרזנו על הסכם חדש עם רשת HBO, שתספק תוכן חדשני ללקוחותינו. בנוסף, צוות AWS הצליח להוריד את העלויות של שירותי הענן שאנחנו מספקים, ואנחנו צופים שלקוחותינו יחסכו בזכות כך מאות מיליוני דולרים בחודשים הקרובים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים