גוגל ממשיכה להסתבך בפרשת הפרסומות לתרופות: בעלת מניות הגישה נגדה תביעה אזרחית

התובעת טוענת, כי הדו"חות שפרסמה גוגל בין 2003 ל-2009 היו "מטעים", משום שהחברה לא כללה בהם את ההכנסות שמקורן בפרסומות של בתי המרקחת מקנדה שהוצגו ללקוחות בארצות הברית, וכתוצאה מכך לא הציגו הדו"חות תמונה מלאה על מצבה הכספי של החברה

פטרישיה מק'קנה, בעלת מניות של גוגל (Google), הגישה אתמול (ג') תביעה לבית המשפט המחוזי בצפון קליפורניה. מק'קנה טוענת שבעקבות הפרשה של פרסום המודעות של בתי מרקחת מקנדה למכירת תרופות בארצות הברית, מתברר כי הדו"חות שפרסמה החברה בשנים 2003 עד 2009 היו "מטעים". זאת, משום שהחברה לא כללה בהם את ההכנסות שמקורן בפרסומות של בתי המרקחת מקנדה שהוצגו ללקוחות בארצות הברית, וכתוצאה מכך לא הציגו הדו"חות תמונה מלאה על מצבה הכספי של החברה. עוד טוענת התובעת, שהנהלת החברה ומועצת המנהלים שלה לא מילאו את תפקידם משום שלא פעלו להבחין בין פעולות חוקיות לבין פעולות מנוגדות לחוק.

בשבוע שעבר נמסר ממשרד המשפטים של ארצות הברית, כי במסגרת הסכם פשרה שהושג תשלם גוגל 500 מיליון דולרים כדי ליישב את האישומים הפליליים על כך שפרסמה מודעות של בתי מרקחת מקנדה שמכרו תרופות בארצות הברית. המודעות שפורסמו הובילו ליבוא של תרופות מרשם לארצות הברית, בניגוד לחוק – על פי משרד המשפטים.

"הקנס הגבוה ירתיע לא רק את גוגל, אלא את כל מי שפועל לייבא לארצות הברית תרופות בניגוד לחוק" אמר פיטר נרונהה, פרקליט של משרד המשפטים האמריקני ברוד איילנד. בתגובה מסר דובר גוגל, כי "אנו מקבלים על עצמנו אחריות למעשינו. במבט לאחור, ברור שמלכתחילה לא היינו צריכים להתיר את הפרסום של מודעות אלה בגוגל".

בעבר פרסמה גוגל מודעות של בתי מרקחת ממדינות רבות, אך בהמשך היא הגבילה את הפרסום והסכימה לקבל מודעות של בתי מרקחת מארצות הברית וקנדה בלבד. בהודעה שפורסמה בבלוג של גוגל בפברואר 2010 הודיעה החברה, כי לא תקבל עוד פרסומות של בתי מרקחת מקנדה שפונות לאזרחי ארצות הברית. מלבד הקנס, מחייב הסכם הפשרה את גוגל לנקוט באמצעים שונים שיבטיחו פיקוח ודיווח הולמים.

הפרשה נחשפה במבצע עוקץ שבמסגרתו פנו סוכנים סמויים לעובדי גוגל ואלה סייעו להם לעקוף את האמצעים שיישמה החברה כדי למנוע לכאורה פרסום מודעות של בתי מרקחת מקנדה למכירת תרופות בארצות הברית. לדברי נרונהה, האמצעים שהציגה גוגל לקונגרס היו "מס שפתיים בלבד. לא מדובר בשניים או בשלושה עובדים סוררים שפעלו על דעת עצמם, אלא בהחלטה גורפת של החברה לפרסם מודעות כאלה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים