למרות ההוריקן: גוגל השיקה את מכשירי ה-Nexus החדשים

ה-Nexus 4 מיוצר על ידי LG, ומציע שיפורים רבים גם מעבר לעובדת היותו המכשיר הראשון שמגיע מצויד בגרסה המעודכנת של מערכת ההפעלה אנדרואיד - 4.2 ● כך, כולל ה-Nexus 4 מעבד חזק במיוחד, תמיכה מובנית ב-NFC ותג מחיר נמוך במיוחד שמתחיל ב-299 דולרים ● ה-Nexus 10, שנועד להילחם בגרסה החדשה של הטאבלט הפופולרי של אפל, מצויד במסך בגודל 10.1 אינץ' ומציע רזולוציה מדהימה של 2,560x1,600 פיקסלים ● המחיר: החל מ-399 דולרים

גוגל (Google) השיקה אמש (ב') באופן רשמי את הטלפון החכם החדש שלה, ה-Nexus 4. החברה אמנם לא ערכה אירוע השקה מפואר בניו יורק כפי שתכננה, עקב סופת ההוריקן סנדי שהכתה בחוף המזרחי של ארצות הברית, אולם בגוגל החליטו להשיק בכל זאת את המכשיר החדש שלהם, לצד מוצרים חדשים נוספים.

ה-Nexus 4 מיוצר הפעם על ידי LG ולא על ידי סמסונג (Samsung), כמו המכשיר הקודם. הטלפון החכם החדש של גוגל מציע שיפורים רבים גם מעבר לעובדת היותו הראשון שמגיע מצויד בגרסה המעודכנת של מערכת ההפעלה אנדרואיד (Android) – גרסה 4.2, שעדיין מכונה Jelly Bean. כך, למשל, כולל ה-Nexus 4 מעבד חזק במיוחד – אולי החזק ביותר מבין אלו שמוצעים כיום בטלפונים חכמים. המדובר במעבד ה-Snapdragon S4 מרובע-הליבות של קוואלקום (Qualcomm), הפועל במהירות שעון של 1.5 ג'יגה-הרץ ומציע שבב גרפי מתקדם במיוחד בדמות ה-Adreno 320.

גוגל מייעדת את הטלפון החדש שלה לתחרות בשווקים הזולים יותר, ובהתאם לכך עוגלו מספר פינות, כדי להוזיל את מחירו. כך, נמכר ה-Nexus 4 בגרסאות המציעות 8 ו-16 ג'יגה-בייט של שטח אחסון בלבד, ללא אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס microSD. כמו כן, תומך המכשיר רק בדור שלישי (3G) ולא מציע תמיכה ב-LTE, כמו רבים מהמכשירים החדשים שיוצאים לשוק בימים אלה. עם זאת, מגיע ה-Nexus 4 עם תמיכה מובנית ב-NFC, שיטת התקשורת החדשה לטווחים קצרים במיוחד, שמאפשרת בין היתר גם לבצע תשלומים באמצעות הסלולר מול מכשירים ומכונות תואמים.

המחירים, כאמור, זולים למדי בהשוואה לסמארטפונים דומים: 299 דולרים לגרסת ה-8 ג'יגה-בייט ו-349 דולרים לגרסת ה-16 ג'יגה-בייט.

במקביל, השיקה גוגל גם גרסה מעודכנת של Nexus 7, הטאבלט הקטן והזול-יחסית שלה, שמוצע במחיר של 249 דולרים לגרסת ה-32 ג'יגה-בייט, ו-299 דולרים לגרסה התומכת בתקשורת סלולרית בדור השלישי. גם במכשירים אלה הותקנה מערכת ההפעלה החדשה, אנדרואיד 4.2.

אחד המוצרים המעניינים ביותר שהשיקה גוגל אתמול, הוא התשובה שלה ל-iPad מיני של אפל (Apple): ה-Nexus 10, שמגיע מצויד במסך בגודל 10.1 אינץ' ומציע רזולוציה מדהימה של 2,560×1,600 פיקסלים בצפיפות מרשימה של 300 פיקסלים לאינץ'. גם במקרה הזה, שורת המחיר היא החשובה ביותר מבחינתה של גוגל: גרסת ה-16 ג'יגה-בייט תעלה 399 דולרים, ואילו הגרסה המתקדמת יותר, שמציעה נפח אחסון של 32 ג'יגה-בייט, תעלה 499 דולרים. המכשיר, שעוביו 8.9 מ"מ,  שוקל 603 גרם ומבוסס על מעבד כפול-ליבה במהירות 1.7 ג'יגה-הרץ מבית סמסונג. המכשיר יישלח ללקוחות עם 2 ג'יגה-בייט זיכרון RAM מובנה ועם מערכת ההפעלה אנדרואיד 4.2.

שלושת המכשירים יהיו זמינים בחנות היישומים של גוגל החל ב-13 בנובמבר בארצות הברית ובמדינות רבות באירופה, ומאוחר יותר יגיעו גם לשווקים אחרים בעולם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים