מוזילה מגבירה מאמצים בשוק המובייל: תשחרר עדכוני גרסה בכל שישה שבועות

מערכת ההפעלה לתחום הנייד, FirefoxOS, תתעדכן בקצב חסר תקדים – אולם טרם ידוע מועד העדכון הראשון ומתי תיושם האסטרטגיה החדשה בפועל ● "ככל שאני יודע, מדובר באסטרטגיית עדכון מערכת הפעלה ניידת האגרסיבית ביותר שיש", נמסר ממנהל קבוצת שחרור העדכונים של מוזילה

עדכון גרסה בכל רבעון ועדכוני אבטחה בדחיפה בכל שישה שבועות – זו האסטרטגיה בה מתכוון להשתמש ארגון מוזילה (Mozilla) עבור מערכת ההפעלה החדשה שלו לתחום הנייד, FirefoxOS. מדובר באימוץ תהליך שחרור העדכונים המהיר בו משתמש הארגון עבור דפדפן הקוד הפתוח של החברה, פיירפוקס (Firefox), שלמעשה נמצא בליבת מערכת ההפעלה עצמה.

עדכון מערכת ההפעלה בקצב כזה אינו נהוג כיום בשוק. בארגון עצמו מודים שמדובר בתוכנית שעדיין תדרוש, ככל הנראה, התאמות ותיקונים. עם זאת, לגבי עדכוני האבטחה, במוזילה לא חושבים שתהיה בעיה. מוזילה, אגב, לא לבד: מיקרוסופט (Microsoft) נוהגת להוציא תיקוני אבטחה עבור חלונות (Windows) מדי חודש, באופן קבוע זה מספר שנים.

עם זאת, לא ידוע עדיין מועד העדכון הראשון של מערכת ההפעלה, וכן מתי תיושם תוכנית העדכונים בפועל. זאת ועוד, יש לזכור שבמקרים רבים יכולות חברות הסלולר, שמוכרות חלק לא קטן מן המכשירים, להאט את קצב העדכונים. כך במקרה של המכשירים הראשונים שמבוססים על FirefoxOS, דוגמת ה-One Touch Fire של אלקטל (Alcatel) ו-Open של ZTE – המכירות מיועדות למדינות בהן החדירה של הטלפונים החכמים עוד יחסית נמוכה, ומוצעת בעיקר דרך מפעילות. כפי שאנחנו יודעים מהניסיון שלנו בארץ, המפעילות נוהגות להעמיס על הטלפונים שהן מוכרות יישומים רבים, ובכל פעם צריך לבדוק שהם מתאימים לעדכון מערכת ההפעלה, כך שזה יכול לפגוע בקצב אותו מבקש מוזילה לקבוע.

"ככל שאני יודע, מדובר באסטרטגיית עדכון מערכת הפעלה ניידת האגרסיבית ביותר שיש. ההתאמה למספר מוצרי דפדפן, ועכשיו של מערכת הפעלה, היא חסרת תקדים בקצב בו אנחנו נעים", אמר אלכס קיבל, מנהל קבוצת שחרור העדכונים של מוזילה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים