סמסונג ואפל מכרו יותר מ-100 מיליון סמארטפונים ברבעון השני

הענקית הקוריאנית מכרה 71 מיליון מכשירים בחודשים אפריל-יוני – יותר מפי שניים מסך המכירות של אפל, 31.2 מיליון ● בלקברי ממשיכה לדשדש למרות הדגם החדש, ה-Blackberry 10, בעוד שנוקיה מראה סימני התאוששות ● וכמה מכשירים נמכרו בסך הכל?

שוק הטלפונים החכמים ממשיך להפגין ביקושים גבוהים – וכמו ברבעונים הקודמים, את טבלת המכירות מובילות סמסונג (Samsung) ואפל (Apple).

ענקית הטכנולוגיה דיווחה השבוע על מכירות גבוהות מהצפוי של מכשירי iPhone ואף רשמה שיא כשמכרה 31.2 מיליון יחידות ברבעון שהסתיים בחודש יוני 2013, בהשוואה ל-26 מיליון יחידות ברבעון המקביל אשתקד. נתונים אלה כוללים מכירות של מכשירים מדגמי iPhone 5 החדשים, וכן של iPhone 4S ו-iPhone 4. אפל, יצוין, איננה מדווחת על ההתפלגות של המכירות בין הדגמים השונים. מכשירי iPhone 4, שהושקו עוד בשנת 2010, עדיין נהנים מביקוש נאה כדגמים בסיסיים, בעוד שמכשירי iPhone 4S, שהושקו בשנת 2011, נמכרים היטב הודות להנחות נדיבות.

סמסונג, המתחרה הבולטת ביותר של אפל, מכרה כ-23 מיליון יחידות של מכשירי גלקסי S4 מאז שהושקו בסוף חודש אפריל, ונמנעת מלפרסם נתונים על כלל המכירות של הטלפונים החכמים מתוצרתה. אולם, על פי ההערכות, נוכח המגוון הרחב של מכשירי אנדרואיד (Android) שמציעה היצרנית מדרום קוריאה, מסתכמות המכירות של הטלפונים החכמים מתוצרת סמסונג ברבעון שהסתיים בחודש יוני ב-71 מיליון יחידות – יותר מפי שניים ממספר המכשירים שמכרה אפל.

מבחינתה של בלקברי (Blackberry), התמונה עגומה יותר: החברה, שמדורגת מתחת LG ונוקיה (Nokia) מבחינת היקף המכירות של הטלפונים החכמים, מכרה 6.8 מיליון יחידות ברבעון שהסתיים בחודש יוני – ורק 2.7 מיליון מתוכם היו מדגמי Blackberry 10 החדשים, בהם תלתה החברה את התקוות להתאוששות במעמדה. יתר 4.1 מיליון היחידות היו מדגמי Blackberry 7 הוותיקים. עכשיו כבר ברור שהמכשירים החדשים של החברה לא הביאו למהפך בביקוש.

נוקיה, לעומתה, מכרה ברבעון שהסתיים בחודש יוני 61 מיליון מכשירים, אך רק 11.1 מיליון מהם היו טלפונים חכמים. מתוכם, 7.4 מיליון היו מכשירי Lumia ו-4.3 מיליון מכשירי Asha. לפי נוקיה, המכירות של מכשירי Lumia היו הגבוהות בתולדות החברה, אך הן עדיין רחוקות בהרבה מהמכירות עליהן מדווחות אפל וסמסונג.

על פי נתונים של חברת המחקר TrendForce, הסתכם היקף המכירות של הטלפונים החכמים ברבעון השני של שנת 2013 ב-221 מיליון יחידות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים