סקר: רבע מהילדים בגילאי 8-6 מחזיקים במכשיר סלולרי

93% מהאימהות העידו, כי הסיבה שבגינה הן נותנות לילדיהם מכשיר סלולרי היא שקט נפשי – כך עולה מסקר שערכה פלאפון לקראת שנת הלימודים הקרובה ● 91% מהילדים בגילאי 14-12 הם בעלי טלפון נייד, שליש מהם – בעלי iPhone

כרבע מהילדים בגילאי 8-6 מחזיקים במכשיר סלולרי – כך עולה מסקר של פלאפון לקראת תחילת שנת הלימודים. הסקר נערך בסוף חודש יולי על ידי אקספרטו בפאנל האינטרנטי של אי-פאנל, בקרב 920 אימהות לילדים בגילאי 14-6, המהוות מדגם מייצג של האוכלוסיה.

מהסקר עולה, כי כ-91% מהילדים בגילאי 14-12 מחזיקים במכשיר סלולרי. 49% מהם מעדיפים iPhone, אך ההורים מעדיפים דווקא לקנות להם מכשיר אחר. בגילאי 14-6 רק ל-4% מהילדים יש iPhone 5 ול-18% יש iPhone מסוג כלשהו, לעומת 31% מהילדים שהם בעלי סמארטפון אחר. יתר הילדים מחזיקים בעיקר במכשירי מגע של שאר החברות ומכשירים ישנים יותר באופן יחסי. בנוסף, 28% מהילדים בגילאי 14-12 מחזיקים ב-iPhone.

93% מהאימהות העידו, כי הסיבה שבגינה הן נותנות לילדיהם מכשיר סלולרי היא שקט נפשי. סיבה נוספת היא שמירה על קשר עם שאר הילדים והענקת תחושת שייכות לילד והשתלבות בחברה, שכן המכשיר הפך לסמל סטטוס.

עיקר השימושים בנייד הוא משלוח הודעות טקסט: 92% מהילדים משתמשים במכשיר על מנת לשלוח סמס לחבריהם ולהורים. 56% מהילדים בגילאי 8-6 משתמשים במכשיר הנייד למשחקים כמו קנדי קראש או אנגרי בירדס. לעומת זאת, ככל שהגיל עולה, המכשיר משמש אותם לאפליקציות כמו ווטסאפ (WhatsApp), פייסבוק (Facebook) ורשתות חברתיות נוספות.

נירית בן קיש, מנהלת אגף השיווק בפלאפון, ציינה כי "מדי שנה יורד הגיל שבו ההורים מציידים את ילדיהם במכשיר נייד. ככל שהילד גדל אנו רואים שיש לו דעה בבחירת המכשיר, המהווה עבורו צורך חברתי. גם השימושים הם בהתאם: אם בכניסה לבית הספר הילד בעיקר מתקשר להורים כדי להודיע שהגיע, ככל שהוא עולה בגיל הוא מוריד אפליקציות, שולח הודעות בווטסאפ, נמצא בקשר עם חברים דרך הפייסבוק, ועוד. בגילאי בר-המצווה ילדים רבים מקבלים כמתנה או רוכשים בכספי המתנות מכשיר iPhone או גלקסי מתקדם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים