אפל השיקה את ה-iPad2: דק יותר, קל יותר ומהיר יותר

הדור החדש של מחשבי הלוח מבית אפל, שהושק אמש (ד'), דק מקודמו בכ-5 מ"מ, קל ממנו בכ-90 גרם ומהיר יותר, בזכות מעבד A5 דו-ליבתי ● סטיב ג'ובס, מנכ"ל החברה, שנמצא בימים אלה בחופשת מחלה, השיק את המכשיר ואמר: "יש לנו משהו נהדר להכריז, ולא רציתי להחמיץ את זה" ● הלקוחות בארץ יצטרכו לחכות, שכן מאיי-דיגיטל נמסר, כי הרשת צפויה להתחיל לשווק את ה-iPad 2 בתחילת אפריל, לאחר קבלת כל האישורים הנדרשים על ידי הרשויות הרלוונטיות, לרבות משרד התקשורת

ה-iPad2, הדור הבא של מחשבי הלוח מבית אפל (Apple), הושק אמש (ד") במסיבת עיתונאים בסן-פרנסיסקו. על אף שהיו שמועות בנושא, נרשמה בכל זאת הפתעה כשסטיב ג'ובס עצמו, השוהה בימים אלה בחופשת מחלה, יצא אל הבמה לצלילי שיר של הביטלס כדי לומר לקול תשואות רמות של הקהל: "יש לנו משהו נהדר להכריז, ולא רציתי להחמיץ את זה". הוא אמנם נראה רזה, אך הופעתו הייתה אנרגטית, כריזמטית ומלאת התלהבות כתמיד, כמתריסה מול הספקולציות של כמה צהובונים על מותו הקרוב.

אז מה חדש ב-iPad2? הוא דק יותר מהדור הראשון של ה-iPad בכ-5 מ"מ, ואפילו דק יותר מה-iPhone 4; קל יותר מקודמו בכ-90 גרם (שוקל כ-590 גרם); מהיר יותר בזכות מעבד A5 דו-ליבתי, מה שישפר גם את יכולותיו הגרפיות פי תשעה יחסית לדגם הקודם; ובעל שתי מצלמות – אחת קדמית באיכות VGA לשיחות וידיאו ושנייה אחורית באיכות HD. למרות כל השיפורים הללו, אמר ג'ובס, זמן העבודה של הסוללה יעמוד על עשר שעות – כמו ב-iPad הראשון. ה-iPad2 כולל גם ג'ירוסקופ, ויושק מיידית בשני צבעים: לבן ושחור.

המכשיר ייצא לשוק בארצות הברית ב-11 במרס, וב-25 במרס בעוד 26 מדינות. לישראל הוא יגיע רק באפריל – לדברי איי-דיגיטל, היבואנית הרשמית, היא תחל לשווק את המכשיר בתחילת החודש הבא, לאחר שתקבל את האישורים מהרשויות הרלוונטיות, לרבות משרד התקשורת. מחירו של המכשיר החדש יהיה זהה לזה של הדגם הקודם, ויעמוד על בין 499 דולרים (לגרסת ה-Wi-Fi בנפח של 16 ג'יגה-בייט) ועד ל-829 דולרים (מחיר הגרסה הכוללת קישוריות Wi-Fi וסלולר ונפח של 64 ג'יגה-בייט). הדגמים הכוללים קישוריות סלולרית יושקו בשתי גרסאות – האחת תואמת לרשת ה-GSMית של AT&T והשנייה תואמת לרשת של וריזון (Verizon) ה-CDMAית.

ההכרזה על הדור השני של המכשיר שחולל מהפכה בעולם בקטגוריית מחשבי הלוח מתרחשת בזמן קריטי למדי מבחינת אפל – כשכל היריבות משיקות או עומדות להשיק גם הן מכשירים מתחרים. בין החברות הללו נמצאות LG ,RIM ,HP, מוטורולה (Motorola), דל (Dell) וסמסונג (Samsung), וזו רק רשימה חלקית וקצרה, מה שאומר שלמרות הזוהר שבמותג של אפל, התחרות תהיה קשה. ואמנם, ג'ובס שלח בדבריו במסיבת העיתונאים כמה עקיצות למתחרים. כשהציג סרטון שהכריז על 2010 כעל "שנת ה-iPad" הוא שאל: "האם 2011 תהיה שנת החקיינים?"

לאור התחרות הצפויה, הציג ג'ובס את היתרונות שיש, לדבריו, לאפל לעומת מתחריה, והם היישומים וכמות המשתמשים הרשומים. "הדגש כאן הוא על נפח היישומים ועל הכסף שמרוויחים המפתחים", אמר. הוא הוסיף, כי אפל שילמה למפתחים כשני מיליארד דולרים ויש לה יותר מ-200 מיליון משתמשים הרשומים לחנויות המקוונות שלה – iTunes ,App Store ו-iBooks.

לאחר השקת המכשיר החדש, הציג ג'ובס מספר אביזרים תואמים: כבל HDMI לחיבור ה-iPad לטלוויזיה, שעלותו 39 דולרים, וכיסויים צבעוניים ל-iPad להגנה על המסך, העשויים מעור או פוליאורטן.

יחד עם המכשיר הציגה אפל שדרוג ל-iOS 4.3 – מערכת ההפעלה של מכשירי ה-iPod, ה-iPhone וה-iPad. זו מציעה שיפורים בגלישה ובשימושיות.

עוד הציג ג'ובס באירוע שני יישומים חדשים ל-iPad: iMovie – לעריכת סרטוני וידיאו על המכשיר ולהעלאתם לאתרים וגראג' בנד – להקלטה ועריכת מוזיקה במכשיר.

במהלך 2010, מאז שהושק ה-iPad, מכרה אפל כ-15 מיליון מכשירים של מחשב הלוח, והיא צפויה למכור השנה כ-30 מיליון מתוך כ-50 מיליון מחשבי הלוח שצפויים להימכר השנה, לפי הערכות אנליסטים. אלה אף מעריכים שמספר מחשבי הלוח שיימכרו עד 2015 יעמוד על 200 מיליון.

לצפייה בדבריו של סטיב ג'ובס במסיבת העיתונאים אמש – לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים