דו"ח: משתמשי iPhone 4S צורכים פי שניים יותר תקשורת נתונים ממשתמשי iPhone 4

היקף הצריכה הגבוה מיוחס לסייען הקולי Siri, שעל פי חברת המחקר Arieso גורם לעומס רב על הרשתות של חברות הסלולר ● עוד עולה מהדו"ח, כי היקף צריכת תקשורת הנתונים בקרב המשתמשים במכשירי iPhone 4 גבוה פי 1.6 בהשוואה למשתמשים במכשירי iPhone 3G, והיקף הצריכה של תקשורת הנתונים בקרב המשתמשים במחשבי iPad 2 גבוה פי 2.5 בהשוואה למשתמשים במכשירי iPhone 3G

הסייען הקולי Siri אחראי לגידול משמעותי בהיקף הצריכה של תקשורת הנתונים בקרב המשתמשים במכשירי iPhone 4S – כך על פי נתונים שפרסמה חברת המחקר Arieso, שמתמחה בתחום הטלקום. מהנתונים עולה, כי היקף הצריכה של תקשורת הנתונים בקרב המשתמשים במכשירי iPhone 4S גבוה פי שניים בהשוואה למשתמשים במכשירי iPhone 4, ופי שלושה בהשוואה למשתמשים במכשירי iPhone 3G.

העלייה הגדולה בהיקף של תקשורת הנתונים בקרב המשתמשים במכשירי iPhone 4S מיוחסת, כאמור, דווקא לסייען הקולי Siri בשל אופן הפעולה שלו. לאחר שהמשתמשים אומרים פקודה קולית למכשיר הטלפון נשלח קובץ הקול לשרתי אפל (Apple) דרך רשת האינטרנט. בשרתי אפל מומר קובץ הקול לטקסט שמנותח כדי לפענח את משמעות הפקודה. לאחר שהפקודה נותחה, נשלחות ההוראות המתאימות לפעולה – שוב ברשת האינטרנט – למכשיר הטלפון, שמבצע את הפעולות עליהן הורה המשתמש. במקרים רבים הוראות אלה מובילות לפעולות נוספות שמתבצעות ברשת – דוגמת חיפוש מידע, הצגה של דפי אינטרנט, ביצוע של שיחות טלפון או משלוח של הודעות SMS.

נתונים נוספים של Arieso מעלים, כי היקף צריכת תקשורת הנתונים בקרב המשתמשים במכשירי iPhone 4 גבוה פי 1.6 בהשוואה למשתמשים במכשירי iPhone 3G, והיקף הצריכה של תקשורת הנתונים בקרב המשתמשים במחשבי iPad 2 גבוה פי 2.5 בהשוואה למשתמשים במכשירי iPhone 3G.

התופעה של היקף צריכה גבוה של תקשורת נתונים בקרב המשתמשים בטלפונים חכמים מוכרת היטב לחברות הסלולר הגדולות בארצות הברית, דוגמת AT&T, טי-מובייל (T-Mobile) ו-ורייזון (Verizon Wireless), אשר ביטלו את התוכניות שמציעות תקשורת נתונים ללא הגבלה והפעילו במקומן חבילות של תקשורת נתונים לפי דרגות צריכה. זאת, בניסיון לרסן את היקף השימוש בתקשורת נתונים ברשתות מדור שלישי, עד שיופעלו הרשתות מדור רביעי.

מלבד לסייען הקולי Siri, מיוחסת העלייה הגדולה בהיקף של תקשורת הנתונים גם לצריכה מוגברת של סרטוני וידיאו. כל הטלפונים החכמים ומחשבי הלוח מסוגלים להציג סרטוני וידיאו שמשודרים ברשת האינטרנט, למשל מאתר יו-טיוב (YouTube). הנפח הממוצע של סרטון בן דקה אחת באבחנה גבוהה הוא כ-100 מגה-בייט, ומכאן ברור העומס הרב שנוצר על הרשתות של חברות הסלולר.

נפתחה ההרשמה לוועידת Mobility2012, הוועידה השנתית אודות פיתוח אפליקציות מובייל

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים