ארה"ב: נוקיה חתכה בחצי את מחיר מכשירי Lumia 900 עם חלונות פון של מיקרוסופט

שלושה חודשים לאחר שהושקו לראשונה, מפחיתה נוקיה את מחירם של מכשירי הדגל שלה בארה"ב לאור קצב המכירות האיטי, והמשך ירידתה בשוק הטלפונים החכמים לטובת אפל, סמסונג ואחרות ● החברה התחייבה לשנתיים, כי מחירים של הסמארטפונים יעמוד על 49.99 דולרים ● "הורדת המחיר היא חלק מניהול מחזור החיים הרגיל שלנו, אשר נעשה בשיתוף פעולה בין נוקיה לבין חברת הסלולר", אמר דובר החברה, קית נובק

חוזרת לעניינים. נוקיה

נוקיה (Nokia)  הודיעה, כי הפחיתה במחצית את מחיר הטלפונים החכמים מדגמי Lumia 900 עם מערכות חלונות פון (Windows Phone) של מיקרוסופט (Microsoft) עבור השוק האמריקני. זאת, כשלושה חודשים לאחר שהושקו לראשונה. ההוזלה במחיר מוצרי הדגל של החברה נועדה לצמצם את המשך ירידת הטלפונים החכמים לטובת אפל (Apple), סמסונג (Samsung) ומתחרות נוספות.

החברה התחייבה לשנתיים, כי מחירם של מכשירי Lumia 900 יעמוד על 49.99 דולרים במקום 99 דולרים, כך אישר דובר נוקיה, קית נובק, אתמול (א'). המכשירים נמכרים בחנויות של חברת הטלקום האמריקנית AT&T. לדברי נובק, הורדת המחיר היא "חלק מניהול מחזור החיים הרגיל שלנו, אשר נעשה בשיתוף פעולה בין נוקיה לבין חברת הסלולר". עוד הוסיף נובק, כי הורדת המחיר אינה תופעה חריגה בשלב זה של מחזור החיים, ולהוכחת דבריו הוסיף, כי גם סמסונג הפחיתה את המחיר של מכשירי Galaxy S II שהושקו לפני המכשירים של נוקיה.

מכשירי Lumia 900 מצוידים בצג בקוטר של 4.3 אינץ', במעבד בעל קצב שעון של 1.4 ג'יגה-הרץ, במצלמה בעלת אבחנה של 8 מגה פיקסל ובמערכת ההפעלה שנחשבת במידה רבה לבלתי מוכחת עדיין – חלונות פון 7 של מיקרוסופט. המכירות של מכשירי Lumia 900 התנהלו עד כה בעצלתיים. נוקיה ספגה מכה נוספת כאשר מיקרוסופט הודיעה שלא ניתן יהיה לשדרג את המכשירים מהדור הנוכחי למערכות חלונות 8, מה שהפך אותם באחת למיושנים.

כזכור, הודיעה נוקיה בחודש שעבר על פיטורים של 10,000 עובדים, ושההפסד של חטיבת המכשירים הסלולריים ברבעון יהיה גבוה מהצפוי. כל שלוש הסוכנויות הגדולות לדירוג אשראי העניקו לנוקיה דירוג 'זבל'. על פי תחזית שפרסמה חברת המחקר IDC בחודש שעבר, יעמוד בשנת 2012 הנתח של מערכות אנדרואיד (Android) על 61% מהשוק העולמי של הטלפונים החכמים, בעוד שהנתח של מכשירי iPhone של אפל יעלה על 20%.

נוקיה אמורה לפרסם ביום ה' את הדוחות לרבעון השני. להערכת האנליסטים, תדווח החברה על הפסד של 236 מיליון אירו, בהשוואה להפסד של 127 מיליון אירו ברבעון הראשון. מאז נובמבר 2007 צנח שערן של מניות נוקיה בקרוב ל- 95%, וכיום שערן עומד על הערך הנמוך ביותר מאז אמצע שנות התשעים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים