על אף שההכנסות עלו בשליש – פייסבוק עברה להפסד נקי של כ-60 מיליון דולרים
פייסבוק עברה במהלך הרבעון השלישי של השנה את רף מיליארד המשתמשים – מה שלא הפריע לה לעבור באותה התקופה להפסד נקי ● לעומת זאת, ההכנסות של החברה עלו ל-1.25 מיליארד דולרים ● בתשעת החודשים הראשונים של השנה התוצאות היו טובות יותר – גידול של 36% בהכנסות והפסד נקי של 11 מיליון דולרים
הרבעון השלישי של השנה הניב לפייסבוק (Facebook) תוצאות מעורבות: אף על פי שהחברה חצתה במהלך הרבעון את רף מיליארד המשתמשים ורשמה עלייה של 32.29% בהכנסות – ל-1.26 מיליארד דולרים לעומת 954 מיליון – היא עברה מרווח נקי של 227 מיליון ברבעון השלישי של 2011 להפסד נקי של 59 מיליון במקבילו השנה. המעבר נרשם גם בסעיף הרווח/הפסד נקי למנייה, בו עברה פייסבוק מרווח נקי של 0.1 דולרים להפסד נקי של 0.02 דולרים.
הרשת החברתית הפופולרית רשמה במהלך הרבעון זינוק של 36.44% בהוצאות הגולמיות, ל-322 מיליון דולרים בהשוואה ל-236 מיליון. הרווח הגולמי גדל ב-30.92% ל-940 מיליון דולרים אל מול 718 מיליון והרווח הגולמי השולי עמד על 74.48% לעומת 75.26%.
במהלך הרבעון המדווח היו לפייסבוק הוצאות תפעוליות של 563 מיליון דולרים – זינוק של 85.2% בהשוואה ל-304 מיליון. הרווח התפעולי שלה פחת ב-9.81% ל-377 מיליון דולרים בהשוואה ל-414 מיליון.
הפגיעה בסעיפי הרווחיות הנקייה והתפעולית של החברה נגרמה מעלייה תלולה של 63.89% בהוצאות הכלליות שלה, שעמדו על 885 מיליון דולרים בהשוואה ל-540 מיליון. במהלך תשעת החודשים הראשונים של השנה הן רשמו גידול הרבה יותר – של 154.49% – ל-3.49 מיליארד דולרים אל מול 1.37 מיליארד.
גם בתקופה זו רשמה פייסבוק גידול בהכנסות לעומת ירידות ברווחיות. הכנסותיה של החברה זינקו בשלושת הרבעונים הראשונים של 2012 ב-35.81% ל-3.5 מיליארד דולרים לעומת 2.58 מיליארד בתקופה המקבילה אשתקד, אך הרווחיות התפעולית שלה צנחה ב-98.76% ל-15 מיליון דולרים בהשוואה ל-1.21 מיליארד והיא עברה מרווח נקי של 463 מיליון דולרים להפסד נקי של 11 מיליון.
מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל פייסבוק, דווקא היה מרוצה מהתוצאות ואמר ש-"אני גאה על כך שיותר ממיליארד בני אדם עושים שימוש בפייסבוק מדי חודש וש-600 מיליון בני אדם משתמשים בפייסבוק באמצעות מכשירים ניידים".
תגובות
(0)