יבמ השיקה כלי תוכנה ושירותים לעולם המובייל הארגוני

בין המוצרים החדשים נמצאים שירות תכנון אסטרטגיה ותשתיות ניידות, מערכת ניהול מחזור חיי הפיתוח בסביבה ניידת ויכולות בתחום האבטחה והאינטרנט האלחוטי ● חלק מהמוצרים פותחו במעבדת התוכנה של יבמ בישראל ● לדברי ד"ר דניאל ילין, מנהל המעבדה בישראל, "המובייל משנה מן היסוד את אופן החשיבה, העבודה והפעולה שלנו"

יבמ (IBM) השיקה כלי תוכנה ושירותים חדשים שמיועדים לסייע לארגונים בגיבוש אסטרטגיה בתחום העבודה הניידת והתמיכה במשתמשים במכשירי קצה ניידים. זאת, על מנת להבטיח תזרים הכנסות חדש, להרחיב את המודעות למותג ולשפר את רמת היצרנות. חלק מהמוצרים הללו פותחו במעבדת התוכנה של החברה, בישראל.

המוצרים פותחו לאחר שעל פי החברה, פנו אליה חברות תעופה, קמעונאים, גופי ממשל וספקי שירותי בריאות בחיפוש אחר כלים שיאפשרו להם לבנות במהירות מערך שירותים למשתמשים ניידים. הארגונים דורשים, כי מערך זה, בתוך הארגון ומחוץ לו, חייב לעמוד במסגרת האסטרטגיה המוגדרת של הארגון בתחום ה-IT, תוך ציות להוראות החקיקה והתקנות החלות בתחום פעילותו של כל אחד ואחד מהם.

הארגונים האלה זקוקים לפתרונות אותם ניתן ליישם בכל סביבה ניידת, בין אם מדובר במחשב נייד, טלפון חכם או טאבלט, ולהציע תשתית זמינה תמיד ומאובטחת, לנהל נתונים באופן יעיל ולשלב בין מערכות שירות קדמי ומשרד אחורי. על פי הערכות שוק עדכניות, ב-2020 יפעלו יותר מ-10 מיליארד מכשירי קצה ניידים. 90% ממשתמשי המכשירים האלה כבר מחזיקים אותם בהישג ידם בכל זמן ומבצעים בהם מגוון רחב של פעילויות.

לדברי ד"ר דניאל ילין, מנהל מעבדת התוכנה של יבמ בישראל והאחראי על תחום המובייל בחטיבת המחקר העולמית של החברה, "עולם המובייל משנה מן היסוד את אופן החשיבה, העבודה והפעולה שלנו. המהירות שבה מתחולל השינוי הזה מכריחה ארגונים לפעול במתכונת של תגובה ולא הותירה עד כה בידיהם זמן לתכנון יוזם של השינוי הזה. אנחנו משנים את הגישה הזאת".

הוא הוסיף, כי "חברות המקדמות את אסטרטגיית המובייל שלהן מחפשות אחד דרכים לבנייה אפקטיבית ולניהול נוח של יישומים ניידים. הן מתעניינות בדרכים לאבטחת היישומים האלה – ובכלים שיאפשרו להן להפיק תובנות טובות יותר לגבי אופן השימוש אותו עושים לקוחות הקצה ביישומים הניידיים. יבמ מציעה כלים ושירותים במכלול התחומים האלה".

בין המוצרים החדשים מספק הענק הכחול שירות תכנון אסטרטגיה ותשתיות ניידות לסיוע בזיהוי הפערים הקיימים ובתכנון שירותים ניידים, באמצעות חבילת IBM Mobile Foundation וכלי התוכנה של Worklight; מערכת ניהול מחזור חיי הפיתוח בסביבה ניידת, שמאפשרת להאיץ את אספקת האפליקציות למשתמשים תוך תמיכה בעבודה של צוותי פיתוח הפועלים בסביבת פלטפורמות שונות; יכולות חדשות אותן הציגה יבמ לא מכבר בתחום ניהול האבטחה של מכשירי הקצה הניידים, לטובות יכולות הענן והמידע אותו ניתן לגזור מ-Big Data, במסגרת מינהל אבטחת הגישה החדש של יבמ, ISAM (ר"ת IBM Security Access Manager); וכלי הניהול IBM Endpoint Manager for Mobile Devices, שמסייע בהתמודדות עם השימוש הגובר במכשירים ניידים פרטיים במסגרת הרשת הארגונית.

כמו כן, שיפרה יבמ את כלי הניטור והשירות לרשתות Wi-Fi, באופן המאפשר למנוע השבתה ולאתר תקלות לפני שהן משפיעות בפועל על איכות הגלישה. מערכת ניהול נקודות הקצה של יבמ, EndPoint Manager, משלבת עתה את פרוטוקול Netcool / OMNIbus, לצורך זיהוי מוקדם של תקלות וטיפול מיידי בהן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים