דו"ח של iPass: עלייה בכמות המכשירים החכמים שעובדים מביאים מהבית לארגון

אחוז המכשירים החכמים שהארגון מספק ירד השנה מ-58% ל-33%, לעומת עלייה מ-42% ל-46% במספר המכשירים של המשתמשים עצמם - כך עולה ממחקר שביצעה החברה ● על פי הנתונים, Wi-Fi היא הרשת המועדפת על יותר מ-52% מהעובדים הניידים, אך חוסר בחיבור טוב לאינטרנט פוגע בתפוקתם וביעילותם ● עוד עולה מהמחקר, כי המכשירים המועדפים ביותר על העובדים הם ה-iPhone וה-iPad

חלה עלייה בכמות המכשירים החכמים שעובדים מביאים מהבית לארגון – כך עולה מ-Mobile Workforce Report – המחקר השנתי של iPass, שבוחן את העובדים הניידים.

על פי הדו"ח, יותר עובדים משתמשים במכשיריהם הפרטיים לצורך עבודה – נתון המשקף גידול במגמת ה-BYOD (ר"ת Bring Your Own Device). העובדים שנחקרו דירגו את עלויות החיבור כמרכיב הכי פחות חשוב כשבוחרים ספק תקשורת – מה שיוצר סיכון פוטנציאלי כלכלי לארגונים שלא משתמשים במדיניות לבקרת עלויות, כחלק מתוכנית ה-BYOD שלהם.

הדו"ח מצביע על מגמת העלייה התלולה של טרנד ה-BYOD ומעלה, כי אחוז המכשירים החכמים שהארגון מספק ירד השנה מ-58% ל-33%, לעומת עלייה מ-42% ל-46% במספר המכשירים של המשתמשים עצמם.

לפי הנתונים, Wi-Fi היא הרשת המועדפת על יותר מ-52% מהעובדים הניידים, אך חוסר בחיבור טוב לאינטרנט פוגע בתפוקתם וביעילותם. אחד מכל שני עובדים ניידים התלונן על כך שמציאת גישה פשוטה לרשת Wi-Fi הפכה לתהליך מציק, מאתגר ומקשה על היעילות, בעוד שבשנה שעברה עמד נתון זה על 33%. כך, קובעים החוקרים, ניתן לראות עלייה בהסתמכות על Wi-Fi בקרב כוח העבודה.

העובדים הניידים תיארו את הטלפון החכם שלהם כפריט האישי החשוב ביותר שלהם, לאחר הארנק ומפתחות הבית והמכונית ולפני המחשב הנייד והטאבלט.

ה-iPhone נותר הטלפון החכם הנפוץ ביותר בקרב ארגונים, עם נתח שוק של 53% בקרב העובדים הניידים – עלייה לעומת 45% ב-2011. האנדרואיד (Android) עקף את הבלקברי (Blackberry) והפך להיות מערכת ההפעלה השנייה בפופולריות שלה בארגונים. 16% מהעובדים הניידים אוחזים בשני טלפונים חכמים – מהעבודה והאישי. עוד עולה מהמחקר, כי iPad הוא הטאבלט הדומיננטי בין העובדים הניידים, עם נתח של 54%.

למרות ההשקעות במו"פ של מיליארדי דולרים שביצעה מיקרוסופט (Microsoft) בכניסה לעולם הטלפונים החכמים ועל אף שפיתחה את חלונות פון (Windows Phone) לעולם זה, נמצאת מערכת ההפעלה הזו במקום האחרון בקרב הרכיבים של העובדים הניידים, עם נתח שוק של 5%. המצב אולי ישתפר בשנה הבאה, מאחר ש-8% מהעובדים הניידים מאמינים שישיגו מכשיר מבוסס מיקרוסופט עד סופה.

שליש מהעובדים הניידים עקב אחר הבחירות לנשיאות ארצות הברית באמצעות הטלפון החכם או הטאבלט שלו. ההתעניינות בבחירות הייתה גלובלית: אחד מחמישה עובדים ניידים באירופה ובאסיה-פסיפיק עקב אף הוא אחרי הבחירות עם המכשיר הנייד שלו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים