HP: ייתכן שמפיצים ומשווקים מכרו מוצרים שלנו לסוריה

החברה טוענת, כי ייתכן שמפיצים ומשווקים שלה מכרו מוצרים שלה לסוריה, לאחר שלא היו מודעים ליעד הסופי שלהם ● הטענה כלולה במכתב ששלחה HP לוועדה לסיכוני אבטחה עולמיים של הרשות האמריקנית לניירות ערך, שדרשה ממנה להבהיר אם מוצריה נמכרו למדינות שארצות הברית מטילה עליהן סנקציות

HP הודתה במכתב שפורסם בסוף השבוע, כי ייתכן שמוצרים שלה סופקו לסוריה על ידי מפיצים ומשווקים. עם זאת, החברה טענה שהיא עצמה לא מכרה מוצרים ישירות לסוריה. המכתב פורסם בתגובה לדרישה של הוועדה לסיכוני אבטחה עולמיים של הרשות האמריקנית לניירות ערך (SEC) להבהיר אם מוצרי HP נמכרו למדינות שארצות הברית מטילה עליהן סנקציות.

"ידוע לנו שבנובמבר 2011 פורסמו ידיעות על כך שציוד שלכם הותקן על ידי החברה האיטלקית Area SpA בסוריה, במסגרת מערכת ארצית לניטור פעילות ומעקב אחר אנשים במדינה", נכתב בדרישה של הוועדה מטעם SEC. "אנחנו מבקשים שתתארו את האופי, המשך וההיקף של הקשרים שלכם בסוריה ובאיראן – בעבר, בהווה ובעתיד – ותציינו אם נעשו סידורים ישירים או עקיפים על ידי חברות בת, מפיצים, משווקים, ספקים, קמעונאים או גורמים אחרים".

במכתב מתאריך 9 באוקטובר השיבה HP, כי לא הרשתה למכור מוצרים לסוריה, אך חברה איטלקית שעוסקת במעקב השיגה, ככל הנראה, מוצרים של HP משותפים שלה שלא היו מודעים ליעד הסופי של המשלוח. במכתב נוסף מאותו תאריך הבהירה HP, כי תוקף ההסכם שלה עם Area SpA פג באפריל.

HP הבהירה, כי חברות בת שלה, שפועלות מחוץ לתחומי ארצות הברית, הפסיקו למכור מדפסות וציוד נוסף למפיצים ומשווקים מצד שלישי שיש להם לקוחות באיראן בתחילת 2009. אולם, מאחר שמוצרי החברה נמכרים גם על ידי גורמים אחרים בערוצים עקיפים, ללא ידיעתה או הסכמתה של החברה, "אף פעם אי אפשר לדעת אם מוצרים נשלחים לאיראן או לסוריה לאחר שנמכרו בערוצי ההפצה שלנו, דרך המשווקים והמפיצים הישירים שלנו", על פי החברה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אביב תמרי

    על מי מנסים לעבוד, ? HP מוכרת דרך ערוצי שיווק ויודעת בדיוק למי הולך כל בורג, לפי זה גם מתוגמלים אנשי המכירות שלה, גם מיקרוסופט יודעת בדיוק מאיזה מקום עושים את האקטיבציות של מערכות ההפעלה.

אירועים קרובים