מסתמן: השלטונות הסיניים ידרשו מהגולשים באינטרנט להזדהות בשמם האמיתי

חוק חדש שהממשלה הסינית דנה בו בימים אלה יחייב את הגולשים להציג תעודות זהות בבואם לקנות חבילות אינטרנט ● השלטונות טוענים שמאחורי החוק החדש עומדים "האינטרסים העממיים" והרצון לפתח את האינטרנט, בעוד שמבקרי החוק חוששים שהשלטונות רוצים להגביל באמצעותו ביקורת ולמנוע חשיפת שחיתויות

חוק חדש שנדון בימים אלה בסין ושאם יתקבל, יחויבו כל גולשי האינטרנט במדינה להזדהות בשמם האמיתי, מעורר את השאלה האם מדובר בפיתוח האינטרנט או ברצון של השלטונות להגביל ביקורת.

הממשלה בבייג'ינג דנה בימים אלה בחוק שיחייב משתמשי אינטרנט להירשם בשמם האמיתי כאשר הם רוכשים מנוי אצל ספקיות האינטרנט – כך עולה מדיווחים שפורסמו אמש (ג'). זאת, במסגרת הרחבה של מדיניות שכבר חלה על בלוגים ונועדה, על פי הרשויות, למנוע "וולגריות ושמועות".

לפי החוק החדש, יידרשו המשתמשים להציג תעודות זהות כאשר הם חותמים על הסכמים לגישה לאינטרנט ברשתות קוויות וברשתות סלולר.

"החוק יתרום לפיתוח האינטרנט ויגן על האינטרסים העממיים", נכתב במאמר פרשנות שפורסם בעמוד הראשון של "יומון העם", ביטאון המפלגה הקומוניסטית בסין. "רק כך נוכל ליהנות מרשת אינטרנט בריאה, תרבותית ובטוחה יותר".

אולם, משתמשים רבים חוששים שההגבלות נועדו לדכא ביקורת אנונימית שמתפרסמת באינטרנט, במדינה שבה ההזדמנויות לוויכוח חופשי ופתוח הן נדירות. ההגבלות גם יקשו על חשיפת שחיתויות באינטרנט, משום שהמשתמשים יחששו מנחת זרועם של השלטונות. עם זאת, לפי שעה הפרטים על יישומו המעשי של החוק אינם רבים, והפרסומים במדיה היו כלליים בלבד.

המשתמשים בסין כפופים כבר שנים רבות לצנזורה של הרשת ולמרות המחאות הרבות מצד גורמים במערב, לא נראה שבממשלת סין מתכוונים לוותר על השליטה ההדוקה באינטרנט במדינה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים