רפי טון, Bannerplay: "עסקי SMB לא מפרסמים באינטרנט בגלל העלויות הגבוהות של הפקת באנרים"

באנרים אינטראקטיביים וכאלה שכוללים משחקים עולים לעסקים הקטנים והבינוניים מחיר יקר, ועל כן הם נמנעים מלפרסם ברשת, אמר טון, מנכ"ל החברה ● Bannerplay השיקה פלטפורמה ליצירת באנרים אינטראקטיביים עבור עסקי SMB וכן מערכת המיועדת למפלגות ומאפשרת להעלות באנרים ולעקוב אחרי ההקלקות ● החברה מבצעת פרויקט עבור הליכוד ביתנו במסגרתו יכולים גולשים להעלות תמונות שלהם ולשלב אותן בתמונות של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כאילו הם הצטלמו אתו

"עסקים קטנים ובינוניים נותרים מחוץ למגרש הפרסום באינטרנט בגלל העלויות הגבוהות של הפקת באנרים, בפרט באנרים אינטראקטיביים וכאלה שכוללים משחקים", אמר רפי טון, מנכ"ל חברת הסטארט-אפ Bannerplay, בראיון לאנשים ומחשבים.

החברה מציעה בימים אלה פלטפורמה ליצירת באנרים אינטראקטיביים עבור עסקי SMB וכן מערכת המיועדת למפלגות ומאפשרת להעלות באנרים ולעקוב אחרי ההקלקות. היא מבצעת פרויקט עבור הליכוד ביתנו, עליו לא מסרה החברה פרטים, אולם בשוק מעריכים את היקפו במאות אלפי שקלים. בימים אלה צפויה Bannerplay לחתום על הסכם עם המפלגה להרחבת הפרויקט.

"פנינו לכמה מפלגות", סיפר טון. "במטה הליכוד ביתנו התלהבו והעסקה נחתמה בתוך פחות מחצי שעה. במסגרת העסקה רכש מטה הליכוד ביתנו רישיון לשימוש בפתרון טכנולוגי ליצירת באנרים, מעקב אחריהם ופלטפורמה המספקת אנליזה של ההקלקות, המאפשרת לדעת איזה באנר יעיל יותר".

"המערכת מאפשרת לצופה להעלות תמונה של עצמו לבאנר עם שמו והאי-מייל שלו והמערכת משלבת אותה בתמונה של בנימין נתניהו, כך שהגולש נראה בתמונה הסופית יחד עם ראש הממשלה. ניתן להעלות את הבאנר הזה גם באמצעות פייסבוק (Facebook). בכך מאפשרת המערכת לגולשים להשתתף בקמפיין של הליכוד ביתנו". הוא ציין ש-"ההקלקה לא מעבירה את הגולש לאתר אחר, אלא משאירה אותו באותו אתר".

"לשלם על פי מספר ההקלקות"
לדברי טון, "הפלטפורמה שפיתחנו לשוק ה-SMB מאפשרת לכל מפרסם ליצור באנרים אינטראקטיביים שכוללים אלמנטים של רשתות חברתיות ומשחקים, ולשלם לפי מספק ההקלקות על הבאנר. המפרסם רוכש חבילת הקלקות והבאנר מופיע באתרי האינטרנט שבחר, עד למיצוי כל ההקלקות שבחבילה, כשהחשיפה באתר בחינם", ציין טון.

"במקביל, אנחנו מספקים תבניות משחקים חינמיות להטמעה בתוך הפרסומת", אמר. "ניתן להציע לגולשים פרסים, כדי להבטיח CTR גבוה. כמו כן, המפרסם מקבל כלי אנליזה ועריכה בזמן אמת, כדי לשפר את תוצאות הקמפיין. המערכת מאפשרת לבעל העסק להפיק קופונים, לשלוח אותם לבית הלקוח ולוודא את תקינות הקופון בעת המימוש".

עוד הוא אמר, כי "המערכת מספקת כלים כמו אלה של Google Adwords. לדוגמה, היא כוללת באנר Composer, שמאפשר ליצור כל דבר שרוצים בבאנר, ללא עלות הפקה, ולבצע שינויים בתוך שניות, באונליין, בלי גרפיקאים או כל עזרה אחרת".

"בנוסף, המערכת מאפשרת למפרסם לראות מי קהל היעד שמגיע לבאנר, להכניס מילות מפתח שמתארות את קהל היעד ולמצוא לקוחות וצופים מתאימים לבאנרים", ציין טון. "המפרסם מקבל אינדיקציות לגבי רמות הביצועים, סוגי המקליקים, כמות המקליקים ויחס ההמרות בין מספר הצופים בבאנר לאלה שהקליקו עליו".

"יתירה מכך, הפלטפורמה כוללת מנגנון Real Time Bidding, במסגרתו האתר מודיע שגולש מסוג מסוים נכנס לאתר, ברגע שהוא נכנס, ושואלת איזו פרסומת להציע לו. אם יש יותר מפרסומת אחת מתאימה מתנהל מכרז קטן בין המפרסמים מי מהם מוכן לשלם יותר על הזכות להציג את הפרסומת", הוסיף.

ביחס לעתיד אמר טון, כי "החברה מתכננת להתרחב לשווקים נוספים, בעיקר בחו"ל, תוך פיתוח פלטפורמת הפרסום והרשת שסביבה, והענקת כלים למפרסם למצוא לקוחות מתאימים לבאנרים שלו".

"ההסכמים עם אתרי האינטרנט מתבססים על שיתוף בהכנסות", ציין טון. "בעלי האתרים שנרשמים מטמיעים את הקוד של Bannerplay ומרוויחים כסף על כל הקלקה על באנרים באתר שלהם. המחירים שמקבלים בעלי האתרים נקבעים בהתאם לנפחי התנועה באתר".

פלטפורמה למעצבים
באחרונה השיקה החברה פלטפורמה למעצבים במסגרתה מעצבי הבאנרים שנרשמים למערכת יכולים לעצב תבניות של באנרים ולקבל כסף בכל פעם שגולשים מקליקים על הבאנר שעיצבו. המערכת מאפשרת להם לקבל תשלום מיידי. בקרוב תושק מערכת דומה למפתחי משחקים.

חברת Bannerplay נוסדה ביוני 2012, היא מעסיקה שישה עובדים ורוב לקוחותיה נמצאים בבריטניה, גרמניה, אוסטריה וארצות הברית. המשקיע של החברה הוא אנג'ל פרטי ובשוק מעריכים שעד עתה הושקע בה סדר גודל של מאות אלפי דולרים. בעלי החברה הם רפי טון, יועד גדרון והמשקיע הפרטי.

אירועים קרובים