אנונימוס עתרה לאובמה בדרישה להכיר במתקפות קיברנטיות כצורה חוקית של מחאה

בפעולה שמעוררת אירוניה עתרו חברים בקבוצה לנשיא ארצות הברית בטענה שמתקפות מבוזרות למניעת שירות אינן שונות ממחאה דוגמת זו של תנועת "לכבוש את וול-סטריט" ● במקום להקים אוהלים בשטחים ציבוריים ולהעביר את המסרים, קבוצות האקרים עושות זאת במרחב הווירטואלי, כותבים העותרים ● אנליסטים העריכו שהממשל יתקשה לקבל את טיעוניהם של חברי אנונימוס ● לא ברור האם אובמה יגיב בכלל לעתירה, שכן הוא לא מחויב לכך על פי חוק

קשה לדמיין קבוצה שפועלת לפי אידיאולוגיה אנרכיסטית מבקשת מהממסד לממש את החוק, אבל זה בדיוק מה שעושים חברי אנונימוס (Anonymous): קבוצת האקרים מהארגון הגישה השבוע עתירה לנשיא ארצות הברית, ברק אובמה, ודרשה ממנו להכיר במתקפות מבוזרות למניעת שירות (DDoS) כמחאה חוקית.

בעתירה, שפורסמה באתר We the People של הבית הלבן, טוענים חברי הקבוצה, כי מתקפות מבוזרות למניעת שירות אינן פריצות לא חוקיות אלא דרך של גולשים לבצע פעולות מחאה באינטרנט. עוד הם טוענים, כי הפעולות דומות לתנועות דוגמת לכבוש את וול-סטריט, שבמסגרת הפעולות שלה הקימו מפגינים אוהלים בשטחים ציבוריים והעבירו את המסרים שלהם. על פי העותרים, גם התקפות DDoS מהוות כיבוש של שטחים ציבוריים והעברת מסר, אלא שזה נעשה במרחב הווירטואלי.

"התקדמות טכנולוגיית האינטרנט מביאה עימה דרכים ושטחים חדשים למחות", נכתב בעתירה. "DDoS אינה בשום צורה פריצה. היא שוות ערך ללחיצה על כפתור הרענון על דף האינטרנט שוב ושוב. היא לא שונה מכל מחאה של תנועות ה-'לכבוש'. במקום קבוצה של אנשים שעמדו מחוץ לבניין כדי לכבוש את האזור, הם משתמשים במחשב שלהם כדי לכבוש אתר מסוים, להאט את פעולתו או למנוע ממנו לתת שירות, לזמן קצר".

כמו כן, הם דרשו מהנשיא אובמה לשחרר את מי שנכלא בשל ביצוע מתקפת DDoS באופן מיידי ולמחוק לו את הרישום הפלילי.

יצוין, כי חברי אנונימוס שהגישו את העתירה כתבו אותה עם כמה שגיאות כתיב. כך או כך, אנליסטים העריכו שהממשל האמריקני יתקשה לקבל את הטיעונים של חברי הקבוצה. כיוון שלקבוצה אין מבנה היררכי או מנהיג מסוים, לא ברור מי בתנועה שלח בפועל את העתירה והאם חברי אנונימוס מסכימים עם הכתוב בה.

הנשיא אובמה נדרש להגיב לעתירה אם היא מוגשת בצירוף 25 אלף חתימות. לא ברור האם הוא בכלל ישיב לעתירה של אנונימוס, שכן היא כוללת מספר חתימות קטן בהרבה מהנדרש – 729 בלבד, נכון לאתמול (ד').

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. סטודנט

    אולי מה שאנונימוס צריכים לעשות זה להפיץ תוכנה שמאפשרת לכל משתמש שמוריד אותה להוסיף את החתימה שלו לעצומה הזו. אולי ככה הם יצליחו להגיע ל-25 אלף חתימות... (;

אירועים קרובים