בריטניה: גוגל נתבעת על הטיה של תוצאות חיפוש

על פי כתב תביעה שהגישה חברת Foundem, שמנהלת אתר להשוואת מחירים, גוגל מקדמת את עסקיה שלה באמצעות הרחקה של משתמשים בתוצאות החיפוש מאתרים מתחרים ● התביעה הוגשה שבוע בלבד לאחר שבארצות הברית ניקתה רשות הסחר הפדרלית את גוגל מחשדות דומים ● לעומת זאת, באיחוד האירופי עדיין נערכת חקירה נגד גוגל בנושא

גוגל (Google) מרחיקה משתמשים מאתרים מתחרים באמצעות הטיה של תוצאות חיפוש – כך נטען בתביעה שהגישה בבריטניה חברת Foundem.

על פי התביעה, גוגל מקדמת את עסקיה שלה באמצעות הרחקה של משתמשים בתוצאות החיפוש מאתרים מתחרים. התביעה הוגשה שבוע בלבד לאחר שבארצות הברית ניקתה רשות הסחר הפדרלית (FTC) את גוגל מחשדות דומים. באיחוד האירופי מתנהלת במקביל חקירה נוספת בנושא זה.

חברת Foundem מנהלת אתר להשוואת מחירים בין חנויות מקוונות. בידיעה שפורסמה בסוכנות הידיעות בלומברג (Bloomberg) דווח, כי בתביעה שהוגשה לבית המשפט בלונדון מבקשת החברה "פיצויים על אובדן הכנסות כתוצאה מההתנהלות של גוגל, שפוגעת בתחרות". מסמכי התביעה הוגשו לבית המשפט באוקטובר אך פורסמו רק באחרונה.

זו אינה הפעם הראשונה שבה משמיעים ב-Foundem את הטענות הללו נגד גוגל. Foundem הייתה אחת החברות שהגישו את התלונות שבעקבותיהן נפתחה החקירה של האיחוד האירופי ביחס להתנהלותה של ענקית החיפוש. באיחוד עדיין שוקלים לנקוט באמצעים נגד גוגל, למרות ההחלטה של ה-FTC, שנתקבלה ב-3 בינואר.

בתחילת החודש פורסם, כי החקירה של ה-FTC נגד גוגל נסגרה לאחר שברשות הגיעו למסקנה שענקית החיפוש לא הטתה את תוצאות החיפוש כדי לפגוע במתחרותיה. עם זאת, מרשות הסחר הפדרלית נמסר עוד, כי בחברה התחייבו שלא לעשות עוד שימוש בסקירות ונתונים מאתרים של חברות מתחרות לצורך מוצריה שלה, ולאפשר למפרסמים לייצא נתונים על מנת להעריך בצורה עצמאית את התוצאות של מסעות הפרסום.

חברת Yelp, שמפעילה את האתר של הרשת החברתית, שכולל סקירות של משתמשים, הייתה אחת החברות שהגישו את התלונה נגד גוגל בארצות הברית. בחברה הביעו אכזבה מההחלטה של ה-FTC לסגור את החקירה ודובר Yelp, וינס סוליטו, מסר שהיא "מייצגת בעינינו החמצה של הזדמנות להגן על החדשנות בכלכלת האינטרנט. אנחנו מצפים שחקירות של הרשויות יניבו הצלחות משמעותיות יותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים