פייסבוק השיקה כלי חדש לחיפוש תכנים שהעלו חברים

הכלי Graph Search מאפשר לגולשים לחפש סטאטוסים, תמונות ותכנים נוספים שהעלו חברים שלהם לפייסבוק בנושאים שונים ● מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל הרשת החברתית, ציין ש-"Graph Search תוכנן להציג תשובות מדויקות לשאילתות - ולא קישורים לאתרים אחרים שאולי התשובה מופיעה בהם" ● עם זאת, מניית פייסבוק ירדה אמש (ג') בוול-סטריט ב-3%, מאחר שהמשקיעים התאכזבו מכך שפייסבוק השיקה "רק" מנוע חיפוש פנימי ולא, למשל, טלפון חכם או מנוע חיפוש של אתרים ברשת

פייסבוק (Facebook) חשפה אמש (ג') כלי חיפוש חדש שמאפשר לסרוק את מה שמעלים החברים של הגולשים ברשת החברתית לגבי דברים שונים, למשל מסעדות או סרטים. המהלך עשוי להחריף את התחרות בין הרשת החברתית הגדולה בעולם לבין אתרי ביקורות דוגמת Yelp, ואולי אף מול גוגל (Google), ולהעלות את הביקורת על נושא הפרטיות בפייסבוק.

הכלי החדש, שמכונה Graph Search (משום שבפייסבוק מתארים את הגידול בתכנים ברשת החברתית באמצעות "גרף חברתי"), מייצג את החדירה המשמעותית ביותר של הרשת החברתית הפופולרית לזירת החיפוש עד כה, אם כי הוא מציג תוצאות מפייסבוק בלבד ולא מכלל האתרים באינטרנט. זו גם ההשקה המשמעותית הראשונה של מוצר חדש של פייסבוק מאז ההנפקה של מניות החברה לציבור, בחודש מאי האחרון.

"Graph Search תוכנן להציג תשובות מדויקות לשאילתות – ולא קישורים לאתרים אחרים שאולי התשובה מופיעה בהם", אמר מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל פייסבוק, במסיבת העיתונאים שנערכה במשרדי החברה במנלו פארק שבקליפורניה. לדבריו, "זהו מוצר שונה לחלוטין מכל מה שקיים כיום".

מאז תחילת השנה עלה שערן של מניות פייסבוק ב-15%, אך אמש הוא ירד ב-3%. הירידה מוסברת באכזבה של חלק מהמשקיעים מכך שפייסבוק הציגה "רק" מנוע חיפוש פנימי ולא טלפון חכם משלה או מנוע חיפוש לכלל האתרים ברשת האינטרנט, למשל.

בשלב הראשון מוצע כלי החיפוש החדש במתכונת בטה מצומצמת לכמה מאות אלפים מתוך כמיליארד המשתמשים ברשת החברתית. תוצאות החיפוש כוללות בעיקר תמונות, אנשים, מקומות ותחומי עניין של חברים. כדי למנוע פגיעה בפרטיות מוצגות רק תוצאות ששותפו עם המחפשים.

אנליסטים העריכו, כי הכלי החדש עשוי לייצג צעד קטן בדרך הארוכה לקראת תחרות של פייסבוק מול גוגל בזירת החיפוש ברשת, על אף שצוקרברג הדגיש, כי הכלי מיועד לחיפוש ברשת החברתית בלבד. ארווינד בהטיה, אנליסט מחברת Sterne Agee, סבור שההשקה של כלי החיפוש היא מהלך מחויב המציאות מבחינתה של פייסבוק. "הכלי יאפשר להם להתרחב מעבר לפרסום של מודעות לתצוגה בלבד, ובסופו של דבר להתחרות בגוגל", אמר בהטיה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים