דיווחים: אובמה עשוי להוציא מחר צו להגנה מפני מתקפות מקוונות

הנשיא האמריקני נאלץ להוציא את הצו המנהלי לאחר שהקונגרס האמריקני דחה בנובמבר האחרון הצעת חוק דומה לשיפור ההגנה על ענפי תעשייה קריטיים ותשתיות חיוניות מפני פריצות מקוונות ● במשרד לביטחון פנים של ארצות הברית יתבקשו להקים מערכת לשיתוף מידע על איומים מקוונים עם חברות מהמגזר הפרטי ולקבל אחריות להגנה על תשתיות קריטיות, שמנוהלות ברובן על ידי חברות פרטיות

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, מתכוון להוציא מחר (ד') צו מנהלי להגנה מפני מתקפות מקוונות – כך מסרו מקורות יודעי דבר.

אובמה נאלץ להוציא את הצו המנהלי לאחר שהקונגרס האמריקני דחה בנובמבר האחרון הצעת חוק דומה לשיפור ההגנה על ענפי תעשייה קריטיים ותשתיות חיוניות מפני פריצות מקוונות. ייתכן שאובמה יעסוק בנושא של המתקפות המקוונות, שפגעו בחודשים האחרונים במספר חברות גדולות וסוכנויות ממשל, בנאומו השנתי על מצב האומה, אותו יישא לפנות בוקר (שעון ישראל) בקונגרס.

אחד היעדים העיקריים של הבית הלבן הוא שיפור של שיתוף המידע על מתקפות בין חברות מהמגזר הפרטי לגורמי ממשל. "הסוגיה החשובה ביותר כעת היא לגרום לחברות מהמגזר הפרטי לחוש שהן יכולות לדווח על תופעות חריגות, תוכנות זדוניות ותקריות נוספות ברשת שלהן מבלי לחשוש שיוקעו כקורבנות", אמר ריצ'רד מק'פילי, מנהל היחידה לפשעים פליליים, אבטחה מקוונת, תגובה ושירותים ב-FBI.

הצו המנהלי אמור להעניק למשרד לביטחון פנים תפקיד מרכזי בהגנה על תשתיות קריטיות בארצות הברית, מסר פקיד בכיר שנחשף לטיוטה הסופית של הצו. במשרד לביטחון פנים יתבקשו להקים מערכת לשיתוף מידע על איומים מקוונים עם חברות מהמגזר הפרטי ולקבל אחריות להגנה על תשתיות קריטיות, שמנוהלות ברובן על ידי חברות פרטיות. לדברי הפקיד הבכיר, "ברור לנו שבצו מנהלי אי אפשר לנקוט צעדים מרחיקי לכת כמו בחקיקה, אבל זו התחלה טובה".

במפלגה הרפובליקנית היו כאלה שהעדיפו שהאחריות על האבטחה המקוונת תוטל על משרד ההגנה ולא על המשרד לביטחון פנים. מומחים לאבטחה מקוונת רואים בצו המנהלי – שמעמדו נמוך משל חוק – צעד בכיוון הנכון, שמעיד שבממשל אובמה מתייחסים לנושא ברצינות. "זהו צעד חשוב, אבל כעת נותר לראות אם הצו המנהלי יסייע בפועל למנוע מתקפות", אמר סטיוארט בייקר, לשעבר היועץ המשפטי הראשי של הסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי (NSA) וסגן המזכיר למדיניות במשרד לביטחון פנים.

מטיוטות מוקדמות של הצו שדלפו עולה, כי הוא יקל על גורמים מהמגזר הפרטי לקבל סיווג ביטחוני שיאפשר לשתף עמם מידע מסווג. הצו יאפשר לחברות גם לקבל תווי תקן לאבטחה מקוונת, על פי תקנים מיוחדים לכל ענף תעשייה. אופן היישום של תקנים אלה יוחלט בדיונים שיתקיימו בין גורמי ממשל לגורמים מהמגזר הפרטי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים