IDC: שוק ההגנה מפני מתקפות DDoS יצמח בחמש השנים הקרובות ב-18% ל-870 מיליון דולרים

על פי חברת המחקר, בשנה שעברה חלה עלייה חדה בתדירות ובהיקף של מתקפות מסוג זה על אתרים של ארגונים פיננסיים מובילים וארגונים אחרים ● החברה מזהירה שלמרות זאת, "ארגונים לעתים קרובות אינם מודעים להחרפה של המצב" ● בתוך כך, סקר חדש מעלה חוסר אמון גובר של חברות אמריקניות בחברות IT מסין

מתקפת DDoS. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

השוק העולמי להגנה מפני מתקפות מבוזרות למניעת שירות (DDoS) צפוי לצמוח מדי שנה בחמש השנים הקרובות בשיעור של 18.2% ולהגיע ב-2017 ל-870 מיליון דולרים – כך צופה IDC.

חברת המחקר ציינה שפושעי סייבר מנצלים מיליוני מחשבים בלי ידיעת המשתמשים ליצירת רשתות מחשבים (Botnets) לטובת תקיפות אתרים. הדבר נעשה על ידי הכוונת תעבורה מוגזמת לאתרים, מה שמביא לקריסתם. מתקפות מסוג זה מכונות מתקפות מבוזרות למניעת שירות (DDoS) ועל פי IDC, בשנה שעברה חלה עלייה חדה בתדירות ובהיקף של מתקפות מסוג זה על אתרים של ארגונים פיננסיים מובילים וארגונים אחרים.

לדברי כריסטיאן כריסטיאנסן, סגן הנשיא למחקר למוצרים ולשירותי אבטחת מידע ב-IDC, "שיעור המתקפות זינק, כמו גם רמת התחכום שלהן, בעוד ארגונים לעתים קרובות אינם מודעים להחרפה של המצב. להאקרים יש כיום יכולות משולבות לפגיעה והם מנצלים אותן".

הוא ציין סיבות נוספות לגידול ולהחמרה במתקפות הללו: התרחבות השימוש בשירותי מיחשוב ענן וכניסת המיחשוב הנייד לארגונים. "בעוד פיירוולים ומוצרים למניעת חדירה יכולים לצמצם את כמות ההתקפות ברמה נמוכה, הרי שמתקפות בנפח גדול מהוות בעיה לארגונים", אמר. "זאת, כי הכלים הללו אינם מסוגלים להפריד בין תעבורה לגיטימית לכזו שאינה חוקית".

אי אמון אמריקני בחברות IT סיניות
בתוך כך, דו"ח חדש שיצא בסוף השבוע בארצות הברית מעלה שיותר מרבע – 26% – מהחברות האמריקניות שפועלות בסין חוו אירועי אבטחה שכללו גניבת מידע עסקי.

הדו"ח הונפק על ידי לשכת המסחר האמריקנית בסין, בהתבסס על נתונים שנאספו מ-325 חברות אמריקניות שפועלות במדינת הענק. ממצאי הסקר עולים בקנה אחד עם תחקיר שערך הניו-יורק טיימס (New York Times) לפני כמה שבועות ממנו עולה שהמקור ל-"אחוז מדהים" מהמתקפות המקוונות נגד תאגידים בארצות הברית, סוכנויות ממשל וארגונים הוא מגדל משרדים בן 12 קומות בשנחאי, שקשור לצבא השחרור העממי של סין. התחקיר נסמך על דו"ח בן 60 עמודים שחובר על ידי חברת האבטחה האמריקנית Mandiant, שעקבה אחרי הפעילות של קבוצות האקרים מתוחכמות בסין. על פי החברה, המטה הקיברנטי של צבא סין אחראי לפריצה למערכות IT של יותר מ-100 חברות אמריקאיות ולגניבת מידע מהן.

בעקבות כך, לפי הסקר, גובר חוסר האמון שהחברות האמריקניות מביעות בחברות ה-IT הסיניות, בעיקר בגלל חשש מהיבטי אבטחת מידע. רק 10% מהן העידו על שימוש בשירותי מיחשוב ענן שנמצאים בסין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים