האבטחה המקוונת זוכה לעדיפות גבוהה יותר בתקציב החדש של ממשל אובמה

הממשל האמריקני הגדיל את ההוצאה על אבטחת סייבר בשנת הכספים הבאה ב-800 מיליון דולרים בהשוואה לשנה שעברה וכעת הוא עומד על 4.7 מיליארד דולרים ● זאת בעוד שהתקציב הכולל של ארצות הברית קוצץ ב-3.9 מיליארד ● בכוונת הפנטגון להרחיב את "פיקוד הסייבר" - יחידה של האקרים צבאיים שעוסקים ב-"ריגול, מעקב, פיתוח, תחזוקה וניתוח" - ואת המאמצים להגנה על רשתות מחשב

סנקציות נגד צפון קוריאה. נשיא ארצות הברית, ברק אובמה

ממשל אובמה הגדיל בתקציב לשנת הכספים 2014, שתתחיל ב-1 באוקטובר, את ההקצאה להגנה על רשתות המחשבים של ארצות הברית מפני מתקפות מקוונת. בין השאר, הממשל מתכוון להרחיב את הגיוס של "האקרים צבאיים" ולתגבר את המאמצים להדוף איומים מקוונים מצד סין, איראן רוסיה ומדינות נוספות על רשתות מחשבים במגזר הממשלתי ובמגזר הפרטי כאחד.

ההגדלה של התקציב לאבטחה מקוונת עומדת בניגוד בולט לסעיפים רבים אחרים, שבהם דווקא קוצצו התקציבים. התקציב לאבטחה מקוונת לשנת הכספים הבאה עלה ב-800 מיליון דולרים בהשוואה לשנה שעברה וכעת הוא עומד על 4.7 מיליארד דולרים. זאת בעוד שהתקציב הכולל של ארצות הברית קוצץ ב-3.9 מיליארד דולרים.

בכוונת הפנטגון להרחיב את "פיקוד הסייבר" – יחידה של האקרים צבאיים שעוסקים ב-"ריגול, מעקב, פיתוח, תחזוקה וניתוח". כן מתכוונים שם להרחיב את המאמצים להגנה על רשתות מחשב. בין השאר, תגדל ההוצאה של המשרד האמריקני לביטחון פנים על שיתוף מידע בין גורמי הממשל השונים ב-44 מיליון דולרים, למרות קיצוץ של 1.5% בתקציב הכולל של המשרד. כן תגדל ההוצאה על מחקרים מסווגים, שבהצעת התקציב לא מפורט טיבם.

בכירי מודיעין ציינו בחודש שעבר, כי המתקפות המקוונות והריגול באינטרנט כבר עקפו את הטרור הפיזי והפכו לאיום מספר אחת על ארצות הברית. "הקפידו לנעול את הדלתות", קרא הגנרל רוברט קהלר מחיל האוויר האמריקני בוועידה של אנשי תעופה ואינטרנט, שנערכה שלשום (ג') בקולורדו. לדבריו, "מישהו בחצי השני של העולם מנסה לחדור לרשתות שלנו ולגנוב את הפיתוחים שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים