חדש בגוגל: הגולשים יכולים להורות מה לעשות עם המידע ששמור עליהם בשרתי החברה לאחר מותם

המשתמשים בשירותי החברה יכולים להשאיר "צוואה וירטואלית" במסגרתה יחליטו האם למחוק את כל המידע שיש עליהם בשרתים של גוגל במקרה שימותו או שהחשבון שלהם לא יהיה פעיל זמן רב ● לחילופין, ביכולתם להגדיר האם להעביר את המידע לאיש קשר, איזה מידע להעביר - ולמי

משתמשי השירותים של גוגל (Google) יכולים כעת לקבוע מראש מה ייעשה עם המידע ששמור בשרתי החברה, במקרה של מוות או חוסר פעילות ממושך. השירות החדש, שזמין החל מסוף השבוע, נקרא "ניהול חשבון לא פעיל" ומאפשר לכל משתמש בגוגל לקבוע מה יבוצע עם התמונות, הודעות הדואר האלקטרוני ושאר המסמכים שלו ששמורים בשרתי החברה, לאחר תקופת זמן קצובה של חוסר פעילות. המשתמש יכול להחליט שהמידע יימחק כליל או ישותף עם אנשים אחרים, לפי בחירה.

מדובר בתהליך בן ארבעה שלבים, שמתחיל עם הגדרת תקופת הזמן שלאחריה החשבון ייחשב כלא פעיל – 3, 6, 9 חודשים או שנה. כחודשיים לפני סוף תקופת הזמן המוגדרת הזו נשלחת הודעה לכתובת דואר חלופית של המשתמש וכן מסרון לטלפון שהוא מגדיר. זאת, כדי למנוע ביצוע ההוראות המושארות במקרה של כניסה לא מורשית לחשבון או כדי לאפשר, במקרים אחרים, מניעה של מחיקת החשבון, על אף שלא היה בשימוש זמן רב.

בעל החשבון יכול לקבוע במדויק איזה איש קשר יקבל את המידע אותו שמר בגוגל ויכול להחליט אילו שירותים ייחשפו בפניהם במלואם. כמו כן, ביכולתו לקבוע הודעות מוגדרות מראש עבור איש הקשר הנבחר וכן עבור כל מי שישלח הודעה לחשבון שלו לאחר שזה יפוג.

לדברי אנדריס טורק, ממנהלי המוצר בגוגל, "רובנו לא אוהבים לחשוב על מוות – במיוחד לא על זה שלנו, אבל הכנת תוכניות למה שיקרה לאחר שנחלוף מהעולם חשובה מאוד עבור האנשים שאנחנו משאירים מאחור. לכן, אנחנו מוסיפים היום אפשרות חדשה, שמקלה עליכם להורות לגוגל מה לעשות עם הנכסים הדיגיטליים שלכם במקרה שתמותו או לא תוכלו יותר להשתמש בחשבון שלכם. אנחנו מקווים שהתכונה החדשה הזו תאפשר לכם לתכנן את החיים הדיגיטליים שלכם לאחר מותכם בדרך שתגן על פרטיותכם וביטחונכם וכך להקל על החיים של אהוביכם לאחר שתלכו לעולמכם".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אדם

    רעיון לסטרטאפ - לגוגל להעתיק את כל תכולת המוח שלי לזיכרון אצלכם ובעתיד לכשיאופשר ישתילו את הזיכרו הזה במוח וגוף מיוצר של אדם או אנדרואיד או סיבורג כך שלמעשה תתקיים תחיית המתים מבחינתי

  2. spy

    חמסה עלכם 555 אני רוצה לחיות לנצח אפילו בתוך זיכרון D.O.K תקיע של 128 גיגה ! כך אוכל כל היום להנות מהכנסות והוצאות... (-:)

אירועים קרובים