דו"ח: שיעור ההחזרות של בלקברי Z10 גבוה במיוחד

"שיעור ההחזרות של מכשירי Z10 החדשים של בלקברי רשם עלייה משמעותית עד לרמה שבמקרים מסוימים, הוא עלה על שיעור המכירות", קובע דו"ח של חברת המחקר Detwiler Fenton ● בבלקברי טוענים שהדו"ח "שגוי ומטעה" ופנו לרשויות לניירות ערך בארצות הברית ובקנדה על מנת שיפתחו בחקירה ● חברת המחקר נתפסה בעבר מספר פעמים על הפרות חוקים, אולם לא בנושאים הקשורים לאי דיוק בנתונים או לבלקברי

דו"ח חדש של חברת המחקר Detwiler Fenton קובע ש-"שיעור ההחזרות של מכשירי Z10 החדשים של בלקברי (Blackberry) רשם עלייה משמעותית עד לרמה שבמקרים מסוימים, הוא עלה על שיעור המכירות". בלקברי יצאה למתקפת נגד וטוענת שהדו"ח "שגוי ומטעה".

החברה, שתולה תקוות במכשיר החדש, טוענת ששיעור ההחזרות שלו היה בהתאם לתחזיות שלה ולמקובל בתעשייה, ואף פחות מכך. "לטעון אחרת זה פירוש שגוי של הנתונים או הטעיה מכוונת", על פי המנכ"ל, ת'ורסטן היינס. "מסקנה שכזאת היא מחוסרת כל בסיס ובלקברי לא תשאיר אותה ללא מענה".

בלקברי טוענת, כי חברת המחקרים סירבה עד כה לשתף את הדו"ח המלא שלה או לפרט את שיטות המחקר בהן השתמשה. החברה הצהירה שבימים הקרובים תגיש בקשת חקירה רשמית לרשויות לניירות ערך בארצות הברית (SEC) ולרשות OSC (ר"ת Ontario Securities Commission) מאונטריו.

לפי דיווחים, ל-Detwiler Fenton כבר היו היתקלויות עם גורמים רגולטוריים, אולם לא בנושא הדיוק במחקריה או בקשר לבלקברי. בעשור האחרון היא נקנסה ביותר מרבע מיליון דולרים באשמת כמה הפרות של חוקים.

הרשות הקנדית לניירות ערך הודיעה שתבדוק את הנושא ברגע שתקבל תלונה רשמית.

"לאחר 14 הימים הראשונים, איכות הביצועים של ה-Z10 הייתה דומה למכשירים אחרים שהשקנו", אמרה דברה לואיס, דוברת מטעם וריזון (Verizon).

מחברת Detwiler Fenton לא נמסר כיצד הגיעה לדו"ח שפרסמה, והיא אף סירבה להגיב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים