"אם נוקיה הייתה בוחרת באנדרואיד, היינו כותבים היום את הודעת הפטירה שלה"

הבחירה של נוקיה בחלונות פון כמערכת ההפעלה של הטלפונים החכמים שלה הייתה נכונה ואם היא הייתה בוחרת באנדרואיד, מצבה הקשה ממילא היה גרוע הרבה יותר, ייתכן שעד כדי היעלמות מהמפה, טוען עיתונאי המחשבים והבלוגר המוערך פול ת'ורת ● לדבריו, הדו"חות הכספיים האחרונים שפרסמה החברה מוכיחים זאת

"נוקיה (Nokia) עשתה נכון כשבחרה בחלונות פון (Windows Phone) כמערכת ההפעלה עבור הטלפונים החכמים שלה", כך טוען עיתונאי המחשבים והבלוגר המוערך פול ת'ורת. לדבריו, הדו"חות הכספיים האחרונים שפרסמה החברה מוכיחים זאת ואם היא הייתה בוחרת באנדרואיד (Android), היא הייתה כיום בצרות גדולות יותר.

"יכול להיות שנוקיה תפרח או שלא ויכול להיות שהיא תשרוד או שלא, אבל ההחלטה שלה לבחור בחלונות פון הייתה נכונה", כתב ת'ורת בפוסט שפרסם בבלוג שלו, Supersite for Windows. "אם היא הייתה מאמצת את אנדרואיד, היינו כותבים היום את הדעת הפטירה שלה ולא מדברים על העתיד שלה".

בפוסט טוען ת'ורת שדבריו של סטיבן אלופ, מנכ"ל נוקיה, בהכרזתו לפני שנתיים על שיתוף הפעולה האסטרטגי בינה לבין מיקרוסופט (Microsoft) לפיהם המשחק השתנה מקרב של מכשירים לקרב בין אקו-סיסטמות היו קביעה נכונה.

"זו הסיבה שסמסונג (Samsung) ואפל (Apple) שולטות בתעשייה", הוסיף. "שתי החברות השיגו את מה שאילופ דיבר עליו לפני שנתיים. זו לא רק הפלטפורמה, התוכנה המובנית כולל מערכת ההפעלה והיישומים, אלא האקו-סיסטמה כולה. אפל וסמסונג ביצעו עבודה מדהימה בדחיפה קדימה של האקו-סיסטמות שלהן וסמסונג אף הצליחה לבדל את המוצרים שלה ולמתג אותם כטלפוני אנדרואיד 'רגילים' לעומת מכשירים של מתחרים שמבוססים על אנדרואיד".

הוא ציין ש-"נוקיה בנתה בשנתיים האחרונות אקו-סיסטמה משלה עבור חלונות פון. היא צירפה יישומים, שירותים ועזרי חומרה ייחודיים, כמו האופטיקה של המצלמות, מעל לפלטפורמה של חלונות פון. למעשה, מדובר בחלונות פון פלוס – מערכת ההפעלה של מיקרוסופט עם הביטים הייחודיים של נוקיה. כך היא חדרה לתכנון ולפיתוח המעשי של חלונות פון. נוקיה למעשה משתתפת ביצירה ועוזרת לקבוע לאן הפלטפורמה הזו הולכת".

ת'ורת הודה שנוקיה עדיין לא נפתרה מהבעיות שלה, שהקשה שבהן היא החדירה האיטית לשוק האמריקני, "אבל כאמור, אם היא לא הייתה בוחרת בחלונות פון, מצבה היה גרוע יותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים